• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80153
+
-

تدارک تهران برای آغاز سال تحصیلی جدید

دیروز مانور آمادگی ترافیکی پایتخت با 124اکیپ نگهداشت تجهیزات هوشمند ترافیکی برگزار شد

تدارک تهران برای آغاز سال تحصیلی جدید

سیدمحمد فخار _ خبر‌نگار

سال تحصیلی جدید فردا با حضور بیش از 2میلیون دانش‌آموز و دانشجوی تهرانی درحالی آغاز می‌شود که بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی به شهروندان طی روزهای اخیر به آمادگی کامل رسیده‌اند و حمل‌ونقل عمومی آماده افزایش 4.5میلیون سفر جدید است. با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی98 و بازگشایی مدارس، 124اکیپ نگهداشت تجهیزات هوشمند ترافیکی در تهران توسط شرکت کنترل ترافیک تهران در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. از فردا اول مهر، تعدد سفرها به مراکز تحصیلی و آموزشی در ساعاتی مشخص بر حجم ترافیک و ازدحام جمعیت در معابر خواهد افزود. از این‌رو تسهیل در عبور و مرور و مدیریت بار ترافیکی در ساعات پیک، توزیع زمانی و مکانی ترافیک و کاهش زمان تأخیر ناشی از ترافیک سنگین ابتدای مهرماه، کاهش زمان تأخیر و جلوگیری از تراکم ترافیکی در نقاط بحرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در همین راستا شرکت کنترل ترافیک تهران 124اکیپ را جهت انجام اقدامات ضربتی در امر نگهداشت انواع تجهیزات ترافیکی هوشمند سطح شهر تهران اعم از چراغ راهنمایی، سامانه‌های ثبت تخلف، تجهیزات هوشمند ایستگاه‌های اتوبوس، سامانه‌های نظارت تصویری و تجهیزات تونل‌های شهری و پل صدر در حالت آماده‌باش قرار داده که موجب تسریع در مشاهده و رفع نواقص احتمالی این تجهیزات در کمترین زمان ممکن خواهد بود. همچنین مرکز کنترل ترافیک شهر تهران و مراکز کنترل ترافیک محلی جهت نظارت و مدیریت ترافیک به‌صورت 24ساعته در آماده‌باش هستند. شهروندان ضمن رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی علی‌الخصوص عدم‌توقف دوبله در مقابل مدارس و مؤسسات آموزشی می‌توانند درصورت مشاهده خرابی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و سایر تجهیزات هوشمند ترافیکی با شماره تلفن87500 تماس حاصل نمایند.

سختگیری در معاینه‌فنی 
سختگیری و نظارت بیشتر بر معاینه‌فنی خودروهای سرویس دانش‌آموزی اعمال شده تا اطمینان خاطر خانوارهای دانش‌آموزان تهرانی افزایش یابد. نواب حسینی‌منش، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای تهران با اعلام این خبر گفت: ستاد معاینه‌فنی برای استقبال از مهر چند اقدام مهم را اجرا کرده است. در تعدادی از مراکز منتخب، در هر مرکز یک خط به خودروهای سرویس مدارس اختصاص پیدا کرده تا رانندگان بدون اتلاف وقت بتوانند از خدمات معاینه‌فنی استفاده کنند. وی با اعلام اینکه 3مرکز معاینه‌فنی و باقی مراکز 16گانه هرکدام یک خط برای معاینه‌فنی خودروهای سرویس دانش‌آموزی اختصاص داده‌اند، گفت: دریافت معاینه‌فنی خودروهای سرویس دانش‌آموزی تا 15مهرماه ادامه خواهد داشت. مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای تهران بیان کرد: برای معاینه‌فنی خودروهای سرویس دانش‌آموزی قرار است سختگیری بیشتری اعمال شود. فارغ از اجرای معاینه‌فنی عادی در همه مراکز، برای تأیید ایمنی خودروها نظارت بیشتری اعمال می‌شود. حسینی‌منش از استقبال بخش خصوصی برای ساخت مراکز معاینه‌فنی در تهران خبر داد و گفت: مجوزهای لازم به بخش خصوصی برای حضور در این حوزه ارائه شده است. تا پایان سال 2مرکز جدید معاینه‌فنی به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین خطوط تعدادی از مراکز نیز افزایش خواهد یافت.   

 تلاش اتوبوسرانی برای کاهش آلودگی هوا 
شرکت واحد اتوبوسرانی برای کاهش آلودگی هوا در نیمه دوم سال تلاش حداکثری دارد. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه در نیمه دوم سال مسئله آلودگی‌هوای شهر تهران پررنگ‌تر می‌شود، گفت: آلودگی هوا از اهمیت بالایی در شهرداری و دستگاه‌های ذیربط برخوردار است و تمام تلاش همکارانمان به‌ویژه در نیمه دوم سال در راستای کاهش آلودگی هواست. وی افزود: اما واقعیت این است که اتوبوس‌های شهر تهران به لحاظ سنی و قانونی فرسوده هستند و هم به‌لحاظ آلودگی و هم به‌لحاظ ایمنی مشکلاتی دارند. سنندجی با بیان اینکه در اتوبوس‌های گازسوز مشکل آلودگی کمتر است، ‌تصریح کرد: اما ایمنی این اتوبوس‌ها حائز اهمیت است. اتوبوس‌های فرسوده 2مشکل ایمنی و آلودگی دارند. مدیرعامل شرکت واحد در ادامه گفت: در آلودگی هوا تنها نباید به معاینه‌فنی بسنده کرد، ‌خرابی در سوزن انژکتور، نمناک بودن گازوئیل و بسیاری مسائل دیگر تأثیر مستقیم روی آلودگی هوا دارند.

   برگزاری دوره‌های آموزشی رانندگان سرویس 
 فراهم کردن ایمنی تردد و عبور و مرور دانش‌آموزان از مهم‌ترین وظایف پلیس است، در همین راستا پلیس راهور تهران دوره‌ آموزشی ویژه‌ای را برای رانندگان سرویس مدارس درنظر گرفته است. سرهنگ سوزان جوادنژاد، سرپرست معاونت آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با برگزاری دوره آموزش ویژه رانندگان سرویس مدارس اظهار کرد: در راستای فراهم کردن و ارتقای سطح ایمنی دانش‌آموزان و همچنین فراهم آوردن آسایش خیال والدین محترمشان در رابطه با تردد و عبور و مرور فرزندانشان، پلیس راهور تهران اقدام به آموزش کلیه رانندگان سرویس مدارس شهر تهران کرد. جوادنژاد ادامه داد: در سال تحصیلی پیش‌رو تمام رانندگان سرویس‌های مدارس ملزم هستند گواهی صلاحیت آموزشی که توسط پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی تهران صادر می‌شود را همراه خود داشته باشند. این گواهی مانند سایر مدارک خودرو باید همراه راننده سرویس باشد و چنانچه عوامل پلیس راهور در سطح معابر درخواست گواهی فوق را از راننده سرویس کردند، وی باید گواهی را در اختیار پلیس قرار دهد تا مشخص شود که دوره آموزشی پلیس راهور تهران را گذرانده است. وی تصریح کرد: لذا هیچ راننده سرویس مدرسه‌ای بدون گذراندن این دوره آموزشی حق رانندگی وسایل نقلیه مربوط به جابه‌جایی دانش‌آموزان را نخواهد داشت. دوره فوق طی 3روز در هفته جاری با حضور استادان و کارشناسان پلیس راهور پایتخت در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است که امروز و فردا نیز آخرین روزهای برگزاری آن است. معاون آموزش و فرهنگ ترافیک تهران افزود: محتوای آموزشی این دوره بر قوانین ترافیکی و مسائل ایمنی مربوط به رانندگی و دانش‌آموزان تمرکز دارد. با برگزاری این دوره رانندگان سرویس مدارس آموزش‌های لازم را جهت بالا بردن هرچه بیشتر سطح ایمنی دانش‌آموزان از کارشناسان پلیس راهور تهران فرا می‌گیرند و امید است با برگزاری این دوره گامی مؤثر در بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک به‌خصوص مسائل مربوط به عبور و مرور دانش‌آموزان عزیز شهرمان برداریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید