• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80041
+
-

استقلال برتر است به‌خصوص روی هوا

پرسپولیس با 6امتیاز از بازی‌های قبلی به داربی رسیده و استقلال فقط 2امتیاز دارد. ضمن اینکه آبی‌ها هنوز طعم پیروزی را در لیگ جدید نچشیده‌اند. همین نتایج باعث شده پیش از داربی هفته چهارم، پرسپولیس در ذهن همه شانس بیشتری برای پیروزی در داربی بزرگ تهران داشته باشد. اما جالب است بدانید آنالیز 3بازی گذشته نشان می‌دهد تقریبا در تمام آیتم‌های فنی استقلال آمار بهتری نسبت به پرسپولیس داشته است. آبی‌ها در مالکیت توپ، تعداد پاس، دقت پاس و شوت به دروازه آمار بهتری نسبت به سرخپوشان دارند. عجیب‌تر اینکه آنها در نبردهای نفربه‌نفر هم - چه روی زمین و چه در آسمان- نسبت به رقیب برتری محسوسی دارند.
  مالکانه‌تر و هماهنگ‌تر
پرسپولیس در 3بازی انجام‌شده به‌طور میانگین 54.3درصد از زمان بازی‌ها مالک توپ بوده اما آمار استقلال کمی بهتر است و به 55.9درصد در هر بازی می‌رسد. مالکیت توپ 64درصدی آبی‌ها در بازی با ماشین‌سازی بهترین رکوردی است که این دو تیم بر جا گذاشته‌اند. در تعداد پاس هم استقلال نسبت به رقیب خود برتر بوده و در مجموع 71پاس بیشتر از پرسپولیس داده است. در تیم استراماچونی تعداد پاس‌ها نظم خاصی دارند و در هر 3بازی عددی بین 400و 500 را نشان می‌دهند. اما پرسپولیس نوسان زیادی در این آیتم دارد؛ سرخپوشان مقابل تراکتور فقط 366بار به هم پاس دادند اما در مقابل نفت آبادان به رکورد 558پاس رسیده‌اند که برای استقلال تا این مقطع دست‌نیافتنی بوده است. در مجموع اما ثبات استقلال بیش از نوسان پرسپولیس به‌کار آمده و آبی‌ها را به مجموع 1378پاس طی 3بازی رسانده است. این عدد برای پرسپولیسی‌ها به 1307پاس می‌رسد.
  بیشتر شوت می‌زنند، بیشتر شوت می‌خورند
اما مهم‌تر از تعداد پاس، این دقت پاس‌هاست که به تیم‌ها کمک می‌کند بر حریف خود مسلط شوند. شاگردان استراماچونی 81.7درصد از پاس‌های خود را سالم به مقصد رسانده‌اند. اما ارتش کالدرون در دقت پاس نتوانسته از میانگین 75.7درصد بالاتر برود. این برتری 6درصدی حاکی از دقت بالاتر آبی‌ها در ارسال پاس و کنترل بر میدان است. سوای مدافعان که معمولا برای پاس دادن تحت فشار نیستند و آمار بهتری دارند، در استقلال علی کریمی با 88.8درصد و در پرسپولیس احمد نوراللهی با 83.3درصد دقیق‌ترین بازیکن‌های تیم تا امروز بوده‌اند. استقلال شوت‌های بیشتری هم نسبت به رقیب زده اما هر چقدر آبی‌ها در پاس دادن دقیق‌تر بوده‌اند، در عوض قرمزها هنگام شوتزنی دقیق‌تر عمل می‌کنند. آمار شوت‌های 2 تیم طی 3هفته گذشته با نتیجه 37بر 33 حکم به برتری استقلال می‌دهد. آبی‌ها 4بار بیشتر از رقیب خودشان را در موقعیت شوتزنی قرار داده‌اند اما تعداد شوت‌های در چارچوب آنها نصف قرمزهاست. 10شوت در چارچوب برای پرسپولیس فقط 2گل به همراه داشته و استقلال با 5شوت به همین تعداد گل رسیده است. البته در بخش دفاعی قرمزها موفق‌تر از آبی‌ها عمل کرده‌اند؛ تیم کالدرون طی 3بازی 15بار به حریفانش فرصت شوتزنی داده اما حریفان استقلال 22بار به سمت دروازه این تیم شوت زده‌اند.
  برتری 16درصدی روی هوا
آنالیزهای سایت متریکا نشان می‌دهد استقلال در بردن نبردهای تن‌به‌تن موفق‌تر از پرسپولیس بوده و برتری نسبی بر آنها دارد. بازیکنان استقلال 56.3درصد از نبردها را برده‌اند و آمار پرسپولیس 54.3درصد است. این برتری 2درصدی شاید چندان به چشم نیاید اما در عوض در نبردهای هوایی آن‌قدر آبی‌ها برتر از سرخپوشان عمل کرده‌اند که آمار این برتری کاملا به چشم می‌آید. سربازان پرسپولیس 52درصد از نبردهای هوایی را به سود خود خاتمه داده‌اند و در این زمینه فاصله بسیاری با رقیب دارند. استقلال با تکیه بر بازیکنان بلندقامتش 68.1درصد از نبردهای هوایی را برده و یکشنبه روی آسمان روز سختی را برای سرخپوشان رقم خواهد زد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
یک روز به‌خصوص