• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80005
+
-

احتمال بارش برف در ارتفاعات اردبیل

خبر
احتمال بارش برف در ارتفاعات اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از کاهش محسوس دمای هوای برخی شهرهای استان و بارش در ارتفاعات این استان خبر داد. «سیاوش محمدی» به مهر گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی دمای استان تا اواسط هفته بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش پیدا خواهد کرد. وی از رگبار پراکنده باران با احتمال رخداد رعد و برق خبر داد و افزود: در این مدت وزش بادهای تند تا شدید که گاهی به ۷۲ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید، دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی از احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی در برخی از مناطق استان به‌ویژه در شهرستان گرمی و مشگین‌شهر خبر داد و بیان کرد: احتمال بارش خفیف برف در ارتفاعات سبلان در روزهای یکشنبه و دوشنبه وجود دارد. به گفته وی، در این مدت بارش تگرگ در ارتفاعات، تشکیل مه و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌های حیران و اسالم پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل کنترل و تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها را با توجه به تغییر محسوس دما در روزهای شنبه و یکشنبه ضروری دانست و افزود: محافظت از کندوهای زنبور عسل به دلیل کاهش دما و صعود نکردن کوهنوردان به قله سبلان از دیگر موارد پیشنهادی است. به گفته وی، این سامانه از صبح روز سه‌شنبه از استان خارج خواهد شد و مجددا جوی پایدار در منطقه حاکم خواهد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید