• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80003
+
-

انتقال مراکز پرجمعیت؛ راهکار کاهش ترافیک اردبیل

خبر
انتقال مراکز پرجمعیت؛ راهکار کاهش ترافیک اردبیل

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بر ضرورت حفظ بافت تاریخی و عناصر با ارزش اردبیل تأکید کرد وگفت: باید عملیات بازگشایی مسیرها برای کاهش تراکم ترافیک نیز انجام شود. به گزارش ایسنا، «مسعود امامی یگانه» بیان کرد: انتقال مراکز پرجمعیت از هسته مرکزی شهر برای روان‌سازی ترافیک شهری ضرورت دارد‌. 

 وی بر اتمام مطالعه طرح تفصیلی از سوی مشاور تأکید کرد و افزود: تمامی ساخت و سازها و توسعه شهر باید منطبق با مطالعات طرح تفصیلی انجام شود. اجرای طرح تفصیلی و آمایش سرزمینی در روان‌سازی طرح ترافیک و مشکلات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد. امامی یگانه ادامه داد: ساماندهی برخی تقاطع‌های حادثه‌خیز و ایجاد سرعت‌گیرهای متعارف برای تردد عابر نیز ضرورت دارد. 

این مسئول درباره با طرح ترافیک سرعین هم عنوان کرد: شهر سرعین یک شهر توریستی و جمعیت متغیر بیش از 5 میلیون در فصول مختلف سال دارد و عملا با مشکل ترافیکی مواجه می‌شود. رئیس شورای ترافیک استان با تأکید بر این‌که طرح جامع ترافیک سرعین باید شروع شود بیان کرد: این شهر ۴۰ درصد دارای کاربری مسکونی و ۶۰ درصد آن گردشگری است و برای توسعه این شهر باید مطالعات ساماندهی حمل‌و‌نقل و ترافیک شهر در اولویت قرار گیرد. 

 وی با اشاره به این‌که برای توسعه شهر سرعین باید نقشه راه ترسیم کنیم گفت: در توسعه شهر سرعین علاوه بر تغییر اساسی بافت فعلی، بافت آینده آن نیز باید به شکل کاملا مدرن طراحی شود. شورای شهر و شهرداری با طی فرایند قانونی لازم انتخاب مشاور ترافیک را در دستور کار قرار دهند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید