• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 79967
+
-

حریم ۲ اثر تاریخی لرستان ابلاغ شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری لرستان گفت: حدود عرصه و حریم و ضوابط حفاظتی ۲ اثر تاریخی استان به استاندار لرستان ابلاغ شد. به گزارش ایرنا، «امین قاسمی» بیان کرد: در اجرای بند ۱۲ از ماده سوم قانون اساس‌نامه وزارت میراث فرهنگی مصوب ۱۳۶۷ و مواد مربوطه از قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب ۱۳۰۹ و مقررات نظام‌نامه اجرایی آن، حدود حریم و ضوابط معماری و حفاظتی داخل حریم 2 اثر تاریخی تپه‌ سرقلا شجاع‌‌آباد خرم‌آباد و تپه زلیوای شهرستان دلفان به این اداره کل ابلاغ شد.

وی ادامه داد: محدوده حریم ۲ اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این اداره کل بوده و هرگونه دخل و تصرف در آن و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ از کتاب قانون مجازات اسلامی، جرم محسوب و مرتکب آن مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

قاسمی گفت: تپه تاریخی سرقلای شجاع‌آباد خرم‌آباد  ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ با شماره ۱۸۸۳۰ و تپه زلیوای دلفان نیز ۵ آبان ۱۳۸۰ با شماره ۴۲۶۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند. به گفته این مسئول، تاکنون مجموع آثار غیرمنقول ثبت شده لرستان به 2382 و مجموع کل آثار این استان در فهرست آثار ملی کشور به 2478 اثر رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید