• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 79927
+
-

رونمایی از برنامه راهبردی آموزش و پرورش زنجان

برنامه سه‌ساله راهبردی آموزش و پرورش زنجان تدوین و با حضور مسئولان استانی رونمایی شد. این برنامه موضوعات کلان را از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ شامل می‌شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این خصوص به ایرنا گفت: بر این مبنا در سند راهبردی استان، ۱۳ برنامه در حوزه آموزش متوسطه، ۱۰ برنامه در حوزه مطالعات و پژوهش و ۱۲ برنامه در حوزه معاونت پرورشی طراحی و اجرا خواهد شد. این برنامه‌ها را معاونت‌های مربوطه طراحی و اجرا خواهند کرد. 

ابراهیم رفیعی بیان کرد: این اداره کل برنامه راهبردی با توجه به فلسفه تعلیم و تربیت و نگاه ویژه مسئولان کشوری سند تحول آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داده است و در این باره کارهایی را مد نظر دارد. 

وی ادامه داد: هیچ سندی در این نهاد معتبرتر و اساسی‌تر از سند تحول بنیادین آموزش و پروش نیست و در این زمینه همه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و کارهای انجام‌گرفته تحت لوای این مهم اجرا خواهد شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: اغلب استان‌های کشور برای تدوین برنامه اجرایی سند تحول بنیادین ملزم به این کار مهم شدند. در این میان، زنجان جزو استان‌های نخستین بود که سند تحول بنیادین را در شورای آموزش و پرورش استان رونمایی کرد. 

رفیعی گفت: برنامه اجرایی و عملیاتی این سند تدوین شد که از ویژگی‌های آن می‌توان به قابل سنجش و ارزیابی بودن آن اشاره کرد که شاخص‌های متعددی را دربر می‌گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: سند تحول یک‌ساله آموزش و پرورش استان مبتنی بر سند تحول و برنامه ششم توسعه است و به زودی برای آگاهی عمومی نیز در سایت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز بارگذاری خواهد شد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید