• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 79924
+
-

آب شرب سالم به روستای هارون‌آباد می‌رسد

پمپ آب قدیمی این روستا که دارای نقص فنی بود، با خرید شناور جدید و تعمیرات نوسازی می‌شود

روستا
آب شرب سالم به روستای هارون‌آباد می‌رسد

هارون‌آباد روستایی در شهرستان طارم است که مردم آن چندین سال با مشکل بی‌آبی و کم‌آبی روبه‌رو بوده‌اند و با وجود پیگیری‌های متعدد مردم و اعضای شورای اسلامی مشکل آب آشامیدنی این روستا همچنان پابرجاست و مردم چشم امید به مسئولان دارند. 

به گزارش ایرنا، هارون‌آباد یکی از روستاهای طارم در نزدیکی شهر آببر مرکز شهرستان و در ضلع جنوبی این شهر واقع شده و مردمان این روستای پرجمعیت که متشکل از 3 محله و روستای کوچک بوده چند سالی است منتظر افتتاح طرح آب‌رسانی به این روستا هستند و داشتن آب شرب سالم مهم‌ترین نیاز مردم آن برای ادامه زندگی است. 

روستایی که در کنار جاده اصلی شهرستان طارم قرار دارد و با بازگشایی مسیر خلخال ـ کلور ـ درام ـ منجیل یکی از مکان‌های پرتردد شهرستان طارم خواهد شد و بی‌شک در آینده‌ای نزدیک مسافران عبوری از طارم نیز همانند ساکنان این روستا به آب شرب سالم نیاز خواهند داشت. 

این روستا یکی از مناطق مهم کشاورزی طارم در زمینه تولید زیتون، برنج و سایر محصولات کشاورزی است و ساکنان پرتلاش آن هنوز از نعمت آب شرب محرومند و متاسفانه اهالی روستا برای استفاده از آب آشامیدنی مجبورند مسافت زیادی را طی و با گالن آب را از مرکز شهرستان تهیه کنند.

 این امر موجب ایجاد مشکلات بهداشتی فراوانی شده و سختی‌های زیادی را برای ساکنان مسن و بدون وسیله نقلیه این روستا به وجود آورده است. 

شغل اصلی مردم این روستا باغداری و کشاورزی است و به همین دلیل علاقه‌ای به مهاجرت به شهرهای بزرگ ندارند، عشق به کار، تلاش، تولید و زندگی در دل طبیعت مردم این دیار را سختکوش بار آورده است و در صورت تامین آب شرب این روستا معدود افراد مهاجرت‌کرده نیز برای رونق تولید به روستا بازمی‌گردند. 


مشکل چندساله

یکی از اعضای شورای اسلامی روستای هارون‌آباد در این خصوص گفت: متاسفانه چندین سال است که مردم روستا با مشکل کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و داشتن آب شرب سالم به مهم‌ترین نیاز مردم این روستا تبدیل شده است. 

شهرام عباسی اظهار کرد: با وجود جمعیت بالای این روستا و پیگیری‌های متعددی که شوراهای ادوار مختلف انجام داده‌اند، هنوز برای تامین آب شرب سالم این روستا اقدامی صورت نگرفته است. 

وی ادامه داد: آب آشامیدنی این روستا از چاه احداثی در روستای هزارود علیا تامین می‌شود، اما متاسفانه به دلیل مشکل فنی در پمپاژ و کمبود آب مردم در تامین آب با مشکل مواجهند. 

این عضو شورای اسلامی روستا افزود: با تامین آب شرب روستا، اهالی روستا دیگر به شهر مهاجرت نمی‌کنند و حتی افرادی هم که از روستا مهاجرت کرده‌اند به روستا بازمی‌گردند. 


احداث چاه 

سرپرست اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان طارم نیز گفت: پمپاژ آب قدیمی این روستا که دارای نقص فنی بود با خرید شناور جدید و تعمیرات نوسازی شد و تا چند روز آینده آب شرب روستا در مسیر خط انتقال قرار خواهد گرفت. 

علی بابایی خاطرنشان کرد: برای حفر چاه و پمپاژ جدید اعتبار لازم تامین شده و پیمان‌سپاری آن نیز صورت گرفته است و در آینده‌ای نزدیک پروژه حفر این چاه عملیاتی خواهد شد. با تزریق آب این چاه به خط انتقال قدیمی، مردم هارون‌آباد دیگر با مشکل تامین آب شرب روبه‌رو نخواهند بود. 

روستای هارون‌آباد با ۳۰۰ خانوار و جمعیتی نزدیک به ۱۱۰۰ نفر در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن و در قسمت جنوبی شهر آببر، مرکز شهرستان طارم، واقع شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید