• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 79897
+
-

ترمز تعدیل نیرو در قزوین کشیده شد

امسال 3185 نیروی کار در استان تعدیل شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است

تعدیل نیرو در استان قزوین طی ۶ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش یافته است. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 3۱۸۵ تعدیل نیرو در استان اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته که 3۹۳۹ تن بودند، کاهش ۱۹ درصدی داشته است. 

مسعود بابایی با بیان این‌که تعداد برقراری بیمه بیکاری در استان ۲۵ درصد کاهش داشته است، گفت: طبق آمارها از ابتدای سال جاری تاکنون برای 2۴۷۰ نفر مقرری بیمه بیکاری برقرار شده که این رقم نسبت به سال گذشته با 3۳۲۲ بیمه بیکاری کاهش چشمگیری یافته است. 

وی در مورد کمک به واحدهای مشکل‌دار استان توضیح داد: در سال جاری به ۱۱ واحد مشکل‌دار در استان قزوین کمک شد. از این میان 1۷۹۶ کارگر از حمایت‌های اداره کار برخوردار شدند. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تعداد کل مقرری‌بگیران استان قزوین را 7۸۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: حمایت‌های اداره کار برای اشتغال مجدد این افراد و همچنین کوتاه شدن فرایند برقراری بیمه بیکاری نسبت به سال‌های گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است. 

بابایی خاطرنشان کرد: تعطیلی برخی واحدهای تولیدی که به دنبال تحریم‌ها اتفاق افتاده در استان قزوین سبب شده است تا کارگران متاثر از این فضا با مشکلات فراوانی روبه‌رو شوند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید