• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79866
+
-

5شغلی که 20سال قبل وجود نداشتند

 توسعه‌دهنده اپلیکیشن


الان بیش از نیمی از جمعیت بزرگسال دنیا تلفن‌های هوشمند دارند و این میزان تلفن هوشمند اشتهای زیادی برای اپلیکیشن‌ها تولید کرده است. در سال2019 معادل 2/46میلیون اپلیکیشن‌ سیستم عامل اندروید و 1/96 میلیون اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های اپل وجود دارد. بنابراین برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن یک بازار پررونق وجود دارد.


 مدیر شبکه‌های اجتماعی



تا همین چند سال پیش بیشتر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی هنوز حتی به‌وجود نیامده بودند. فیسبوک در سال 2019معادل 2/4میلیارد کاربر دارد. همچنین در این سال‌ها اینستاگرام و توییتر به ابزاری برای بازاریابی و گسترش صنایع و برندهای مختلف تبدیل شده‌اند. همین موضوع نیاز به مدیر شبکه‌های اجتماعی را برای شرکت‌ها به‌وجود آورده است.


 متخصص محاسبات ابری



محاسبات ابری در سال2006 و از برگزاری کنفرانس شرکت گوگل برای توضیح نوع عملکرد این نرم‌افزار پدیدار شد. رایانش یا محاسبه ابری در واقع ارائه سرویس‌های پردازشی برای سرورها، ذخیره‌سازی، دیتابیس‌ها، شبکه، نرم‌افزار، آنالیزها و ... است. امروزه بیش از نیمی از کسب و کارها از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند و مدیریت و مهندسی ابری یکی از مشاغل پرطرفدار شده است.


تولید محتوای اینستاگرام و یوتیوب



با تشکر از یوتیوب و بقیه ابزارها و پلتفرم‌های اشتراک ویدئو مثل اینستاگرام، امروز درست‌کردن ویدئو بلاگ یا در اصطلاح افراد متخصص در این کار، ولاگ‌کردن به یک شغل تبدیل شده است. این صنعت ستاره‌های بزرگی را در دنیای شبکه‌های مجازی اینترنتی به‌وجود آورده است که برای میلیون‌ها نفر ویدئو می‌سازند و از طریق تبلیغات و جذب اسپانسر، درآمدزایی می‌کنند.


متخصص و تحلیلگر داده



یکی از جذاب‌ترین مشاغل قرن بیست‌ویکم تحلیل داده‌هاست. تحلیل داده‌ها، مدل‌سازی‌ و ارائه آمار از وظایف یک متخصص داده است. شغل جمع‌آوری و تحلیل داده‌های کلان در اواسط دهه پیش به‌وجود آمد و حالا به یکی از پرطرفدارترین مشاغل تبدیل شده است. در آمریکا این شغل برای2سال متوالی به‌عنوان بهترین شغل انتخاب شد. رضایت شغلی از آن بسیار بالا گزارش شده و هزاران فرصت شغلی باز دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید