• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79815
+
-

کافه مجلس

  تغییر در زمان برگزاری جلسات علنی مجلس 
جلسات علنی هفته آینده مجلس سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود جلسات علنی هفته آینده مجلس به روال قبل در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه برگزار شود، اما روابط عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای خبر داد که به‌دلیل همزمانی آغاز جلسات مجلس با هفته دفاع‌مقدس و آغاز سال تحصیلی مدارس و برگزاری مراسم متعدد در شهرستان‌ها به همین مناسبت و همچنین درخواست مدیران آموزش و پرورش استان‌ها برای حضور نمایندگان، تغییراتی در زمان جلسات علنی مجلس اعمال شد. برگزاری نشست علنی نمایندگان در روز سه‌شنبه، پس از21روز تعطیلی صحن بهارستان خواهد بود. 

  درد هپکو، داستان یک‌شبه نیست 
ابوالفضل سروش، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در حساب شخصی‌اش در توییتر با اشاره به تجمع اخیر کارگران هپکو در مسیر راه‌آهن شمال به جنوب اراک نوشت: «درد هپکو، هفت‌تپه یا آذراب و ماشین‌سازی‌ تبریز داستان یک‌شبه نیست، ریشه مشترکشان سوءمدیریت‌هایی است که ذره‌ذره طی سال‌های گذشته به جانشان افتاده و زمین‌گیرشان کرده، برخورد قهری با دست خالی کارگران و اعتراضشان به سفره‌های خالیشان نه دوای درد است نه حق کارگران...»

  طرح شفافیت آرای نمایندگان جنبه انتخاباتی دارد
بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: بحث‌ها درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان جنبه انتخاباتی دارد. دوستانی که این موضوعات را مطرح می‌کنند، در ۲ و ۳ سال اخیر، شکست‌هایی را داشته‌اند و هم‌اکنون خواستار جبران آن شکست‌ها هستند. به گزارش خبر آنلاین او در یادداشتی با اعلام اینکه شخصا از مخالفان طرح شفافیت آرای نمایندگان هستم، تأکید کرد: حریت و استقلال رأی را نباید از نماینده گرفت. درست است که برخی از شفافیت صحبت می‌کنند، اما این سؤال مطرح است که آیا در تمامی مسائل کشور شفافیت وجود دارد؟ بسیاری از دستگاه‌های کشور اگر بخواهند شفاف باشند، قاعدتا امنیت کشور از بین می‌رود.

  حرکات رذیلانه در فضای مجازی
نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس از تضعیف مجلس و تخریب علی مطهری و پروانه سلحشوری انتقاد کرد و از روسای قوای مقننه و قضاییه خواست تا جلوی این جریان که ارکان نظام را هدف گرفته است، بایستند. به گزارش جماران، محمدرضا تابش افزود: امروز جریانی دانسته یا ندانسته، درصدد تضعیف مجلس خصوصا آقای مطهری و خانم سلحشوری و نمایندگانی است که در دفاع از حقوق مردم و کنار زدن پرده از سناریوسازی‌ها با هدف بهره‌برداری سیاسی و جناحی از هیچ‌ روشنگری فروگذار نمی‌کنند. تابش تصریح کرد: متأسفانه در سکوت مراجع مسئول، این جریان، بسترساز حرکات رذیلانه و غیراخلاقی در فضای مجازی شده و به انتشار اخباری غیرواقعی و اتهام‌پراکنی می‌پردازد. وی گفت: از نظر افکار عمومی این شیوه تاریخ مصرف گذشته و غیراخلاقی، محکوم به شکست است و جز آشکار کردن ابعاد جدیدی از سناریوهایی که مطهری و سلحشوری درپی افشای آن هستند، تأثیری ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید