• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 28 شهریور 1398
کد مطلب : 79551
+
-

هفته داربی، منهای داربی

لیگ‌برتر فوتبال ایران که این روزها حواشی خارج از میدانش پررنگ‌تر از اتفاقات درون میدان است و داربست‌هایش - هم از داخل و هم از بیرون- کشته می‌دهند، به هفته چهارم خود رسید. از 8بازی هفته چهارم، 7بازی فردا (جمعه) برگزار می‌شود تا فقط داربی بزرگ تهران برای روز یکشنبه باقی بماند. شهرخودرو- فولاد مهم‌ترین بازی فرداست و سپاهان و تراکتور هم به‌ترتیب با نفت مسجدسلیمان و گل‌گهر روبه‌رو می‌شوند. چند خطی درباره بازی‌های روز جمعه بخوانید و در پایان دعا کنید این بازی‌ها کشته و زخمی نداشته باشند.
  تراکتور- گل‌گهر
گل‌گهر ورود تاریخی‌اش به لیگ‌برتر را با 3تساوی متوالی جشن گرفته اما در چهارمین بازی به‌نظر می‌رسد آنها چاره‌ای جز قبول شکست نداشته باشند. وینکو بگوویچ و تیم تازه‌واردش هنوز در لیگ نوزدهم شکست نخورده‌اند اما رویارویی با مصطفی دنیزلی آن هم در تبریز مصافی است که حتی کالدرون هم از آن سالم بیرون نیامده است. تراکتور طی 3هفته گذشته بازی خانگی‌اش را مقابل پرسپولیس برده و در 2 بازی خارج از خانه هم به 2 تساوی بدون گل رسیده است. این تیم به همراه سپاهان تنها تیم‌هایی هستند که هنوز دروازه‌شان باز نشده است.
  شهرخودرو - فولاد
فولاد در ادامه بازی‌های سختش طی هفته‌های ابتدایی، این بار به خانه صدرنشین لیگ برتر می‌رود. تیم جواد نکونام در 2 هفته گذشته با استقلال و سپاهان بازی کرد و حالا باید با تیم چهارم فصل گذشته و تنها تیم 9امتیازی این فصل بازی کند. نکته جالب درباره شهرخودرو این است که تکلیف هر 3 حریفش را در همان نیمه اول روشن کرده و تمام گل‌های زده و خورده‌اش متعلق به 45دقیقه اول است. این قضیه در مورد فولاد کاملا برعکس است. اهوازی‌ها در نیمه اول هیچ زد و خوردی نداشته‌اند و تک‌گل زده و 2گل خورده آنها در نیمه دوم به ثبت رسیده است.
  پارس‌جنوبی - سایپا
دو تیم شروع کاملا متفاوتی داشته‌اند. سایپا به شکلی غیرمنتظره فصل را عالی شروع کرده و با تکیه بر مربی جوان و بازیکنان گمنامش از بهترین‌های 3هفته اول بوده است. شاگردان جوان ابراهیم صادقی با 7گل زده طی 3بازی عملکرد بسیار خوبی در بخش هجومی داشته‌اند و با 7امتیاز تیم سوم جدول هستند. در مقابل، پارس‌جنوبی طی 3بازی ابتدایی فقط یک‌بار به گل رسیده که آن هم از روی نقطه پنالتی و حاصل یک تصمیم مشکوک از سوی داور بوده است. فراز کمالوند در میزبانی از سایپا به‌دنبال کسب نخستین پیروزی است. اما سایپا هم با امیدهای فراوانی به جم می‌رود و نمی‌خواهد بدون امتیاز برگردد.
  پیکان - ماشین‌سازی
حسین فرکی انگار تازه چهار پنج دقیقه است لیگ را آغاز کرده! تیم او دو بازی اول را راحت باخت و در بازی سوم هم تا دقیقه86 مقابل شاهین بوشهر بازنده بود. اما در 5دقیقه پایانی به گل رسید تا نخستین امتیازش را در فصل جدید دشت کند. پیکان که نخستین میزبانی‌اش مقابل تیم مدعی شهرخودرو بود، در دومین میزبانی امیدوار به کسب نخستین پیروزی است. اما در آن سوی میدان ماشین‌سازی هم تیمی است که بعد از 3بازی سخت تازه به نخستین حریف غیرمدعی رسیده است. حاصل رویارویی رسول خطیبی با استقلال و سپاهان و شهرخودرو همان 3امتیازی بود که با خوش‌اقبالی از استقلال گرفت.
  سپاهان - نفت مسجدسلیمان
تیم پرمهره امیر قلعه‌نویی بعد از 2برد متوالی مقابل فولاد خوزستان متوقف شد و حالا باید با یک خوزستانی دیگر بازی کند. به‌نظر نمی‌رسد نفت مسجدسلیمان شانسی برای کسب امتیاز مقابل سپاهان داشته باشد اما به هر حال شگفتی‌سازی چندان هم از این تیم خوزستانی بعید نیست. نفت 3هفته اول را با 3تساوی متوالی پشت سر گذاشته و در بین 3حریفی که مقابل این تیم متوقف شده‌اند نام تراکتور و استقلال هم دیده می‌شود. سپاهان بعد از 3هفته هنوز کی‌روش استنلی را وارد ترکیب اصلی نکرده و او هم طی دقایق حضورش در میدان هنوز گلی برای زردها نزده است. آقای گل فصل گذشته شاید از این هفته گلزنی‌هایش در لیگ نوزدهم را هم آغاز کند.
  نساجی قائمشهر - شاهین بوشهر
جدال دو تا از دوست‌داشتنی‌ترین تیم‌های شهرستانی که با هواداران پرشور و ورزشگاه‌های جذاب‌شان لیگ ایران را جذاب‌تر از قبل کرده‌اند. نساجی پارسال به لیگ‌برتر رسید و شاهین هم امسال به جمع بزرگان برگشته است. شاهین هفته گذشته در بوشهر بالاخره نخستین امتیازش را گرفت و حالا امیدوار به کسب نخستین امتیاز خارج از خانه است. نساجی هم با نتایج عجیب و گل‌های فراوانی که در 3هفته ابتدایی ردوبدل کرده به یکی از تیم‌های جذاب لیگ نوزدهم بدل شده است. تیم رضا مهاجری با 8گل زده و همین تعداد گل خورده صاحب موفق‌ترین خط حمله و ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ نوزدهم است. آیا این بازی هم پرگل می‌شود؟
  نفت آبادان - ذوب‌آهن
هر 2تیم از جنگ‌ سخت برگشته‌اند. نفت آبادان در تهران به پرسپولیس باخت و ذوب‌آهن با تراکتور بدون گل مساوی کرد. شاگردان منصوریان البته می‌توانستند برنده بازی سنگین و سخت مقابل تراکتور باشند اما بخت با آنها یار نبود. ارسلان مطهری در دقایق ابتدایی آن مسابقه مصدوم شد و جانشین او هم با وجود توانایی‌هایی که بروز داد برای گلزنی در چنین بازی مهمی کم‌تجربه بود. ذوب‌آهن از 3هفته اول فقط 2امتیاز به‌دست آورده و نصف حریفش امتیاز گرفته اما اصلا بعید نیست نخستین پیروزی‌اش را در زمین همین حریف به‌دست بیاورد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید