• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79462
+
-

در حاشیه سیاست

 اصلاح‌طلبان به ریکاوری احتیاج دارند
محمدرضا تاجیک، دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی درباره ایده نواصلاح‌طلبی خود به خبرآنلاین گفت: اصلاح‌طلبان به یک دوران دور از قدرت احتیاج دارند، این فضا مجال دیدن، محاسبه نفس و نقد خود را از آنها گرفته و احتیاج دارند که یک مدتی از این فضا خارج باشند و خودشان را ریکاوری کنند تا آن منزلت و شأنیت اجتماعی از دست رفته را با آن مقبولیت و مشروعیتی که خدشه‌دار شده،به شکلی باز بگردانند. مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری دولت اصلاحات همچنین در نقد درون‌گفتمانی خود از اصلاحات تصریح کرد: همانطور که مرحوم شریعتی می‌گوید که وقتی یک دین عوام‌زده بشود، از فروغ و جوشش می‌افتد، جریان اصلاح‌طلبی هم وقتی به یک شکلی عوام‌زده شد و کوتوله‌هایی آمدند و آن را در قبضه خودشان برای مقاصد خودشان قرار دادند، از آن فروغ، بالندگی و شکوفایی افتاد. این هم یک عامل دیگری بود که وجود داشت.

  رضایی: ترامپ می‌خواهد در مسیر عبور روحانی عکس بگیرد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی در شهرستان آبعلی ادعا کرده که آقای ترامپ راضی شده است که سرپایی در مسیر عبور آقای روحانی،  با رئیس‌جمهور ما عکس بگیرد و بگوید مذاکره کردم و برنده شدم. به گزارش خبرآنلاین، محسن رضایی تصریح کرد: رئیس‌جمهور ما هم سرپایی و گذری هم نباید به آقای ترامپ جز با مشت گره کرده نگاه کند چرا که هر نوع عکسی که ترامپ بخواهد از آن به‌عنوان مذاکره سوءاستفاده کند،  خیانت به ایستادگی و انقلاب ماست. محسن رضایی با بیان اینکه اگر مجلس انقلابی داشتیم به محض خروج ترامپ از برجام،  باید اطلاعیه می‌دادند و از دولت می‌خواستند که دولت انقلابی تشکیل و روحیه انقلابی را در کشور حکمفرما کنند، افزود: برجام اوج پیروزی اندیشه دولتی‌ها و مجلسی‌های لیبرال بود که با خروج آمریکا از آن،  بر باد رفت.

  روایت جدید از مرگ سرکرده منافقین
«علی حسین‌نژاد» مترجم قدیمی و سابق در بخش روابط خارجی سازمان منافقین در یک گفت‌وگو فاش کرده که سرکرده این گروهک تروریستی به عربستان فرار کرده و در آنجا مرده است. به گزارش جماران، حسین‌نژاد گفته است: بی‌تردید مسعود رجوی به عربستان فرار کرد و در آن جا مُرد. اگر این چنین نبود یک مسئول عربستانی در سال 2017در جریان کنفرانس سازمان منافقین در پاریس مرگ مسعود رجوی را اعلام نمی‌کرد. در جولای 2016«ترکی الفیصل» رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان در سخنرانی‌اش در کنفرانس سازمان منافقین در پاریس به مرگ مسعود رجوی اشاره کرد. وی درباره دلیل پنهانکاری مرگ مسعود رجوی نیز گفت: سازمان منافقین مرگ وی را از بیم فروپاشی سازمان و جدایی‌هایی در صفوف سرکردگانش، پنهان می‌کند. وی تأکید کرد که سازمان منافقین از فاش شدن پرونده حقوقی‌اش و حجم نقض حقوق بشر که مرتکب شده است، به‌شدت می‌ترسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید