• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79421
+
-

هت‌تریک برنز در نورسلطان

کشتی فرنگی ایران با 3مدال برنز در مسابقات قهرمانی جهان به مقام چهارم رسید

هت‌تریک برنز در نورسلطان



آخرین روز از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان برخلاف دو روز گذشته برای کشتی ایران خوش‌یمن بود. 3کشتی‌گیر ایران در اوزان 60،77 و 130 کیلوگرم که در روز اول رقابت‌های ‌خود توانسته بودند سهمیه المپیک را کسب کنند در روز آخر مسابقات برای کسب مدال برنز مبارزه می‌کردند.

مدال شیرین نجاتی
علیرضا نجاتی جوان در اولین تجربه حضور خود در مسابقات جهانی بزرگسالان عملکرد خوبی داشت و توانست علاوه بر کسب سهمیه المپیک در وزن 60کیلوگرم در جمع 4کشتی‌گیر برتر دنیا قرار بگیرد. نجاتی که در ماقبل فینال مقابل حریفی از ژاپن شکست خورده بود برای کسب مدال برنز باید در مقابل تاسمرادوف از ازبکستان قرار می‌گرفت. نجاتی شروع ناامیدکننده‌ای داشت و همان ابتدای کار 5امتیاز عقب افتاد ولی در ادامه با جسارت و جنگندگی توانست 7امتیاز کسب کند و در نهایت با نتیجه 7 بر 5 پیروز میدان شود.

دومین مدال برنز گرایی
محمدعلی گرایی دومین نماینده ایران در دیدارهای رده‌بندی روز آخر بود. گرایی دارنده مدال برنز جهان در سال2017 برای تکرار مدالش در سال2019 باید با کاراپت گالیان از ارمنستان مبارزه می‌کرد. گالیان با یک کول‌انداز توانست از گرایی پیش بیفتد ولی در ادامه کار این کشتی‌گیر شیرازی بود که با حملات بی‌امان خودش توانست 9امتیاز کسب کند. گرایی در نهایت با امتیاز 9 بر 6 موفق شد پیروز مسابقه شود.

مدالی که از دست منجزی سر خورد
اما امیر قاسمی منجزی در 130کیلوگرم آخرین نماینده ایران بود که باید برای کسب مدال برنز با هیکی نابی دارنده مدال نقره المپیک و ۲طلا، یک نقره و یک برنز جهان از استونی مبارزه می‌کرد. رقابت منجزی در دیدار رده‌بندی آن چیزی نبود که تماشاگران توقعش را داشتند. او در حالی که 5امتیاز را به‌خاطر 2اخطار و سر زدن به صورت حریف از دست داده بود، برای سومین مرتبه پای خود را روی پای حریف گذاشت که داور با دادن اخطار سوم، نماینده ایران را 3اخطاره کرد و دست کشتی‌گیر استونی را بالا برد. منجزی هرچند سهمیه المپیک را کسب کرد ولی موفق نشد به مدال برسد. پیش‌تر سعید عبدولی در روز دوم رقابت‌ها و در وزن غیرالمپیکی 82کیلوگرم مدال برنز گرفته بود و با احتساب دو مدال نجاتی و گرایی تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران در کسب مدال برنز هت‌تریک کرد و در جدول تیمی هم رتبه چهارم مسابقات را کسب کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :