• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79298
+
-

رزمایش جهادگران عاشورایی در استان

مسئول سازمان بسیج‌ سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: رزمایش جهادگران عاشورایی به‌عنوان یکی از برنامه‌های کنگره نقش امام راحل در جنگ تحمیلی و 6200 شهید این استان آغاز شد.
«امید محترمی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: رزمایش جهادگران عاشورایی تا ۲۹ شهریور به مدت یک هفته با حضور اقشار مختلف مردم در نقاط مختلف استان مرکزی جریان دارد. 

وی ادامه داد: ۳۰۰ گروه جهادی در ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی در این رزمایش برای ارائه خدمات عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، بهداشتی و دام‌پزشکی در سراسر استان مرکزی سازماندهی شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: مردم جهادگر که مایل به شرکت در این رزمایش هستند می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های مقاومت بسیج در سایر نقاط استان مرکزی ثبت‌نام کنند.
محترمی آموزش کار تشکیلاتی و گروهی را از مهم‌ترین اهداف اردوهای جهادی دانست و گفت: اردوهای جهادی ظرفیت ارزشمندی در راستای آبادانی استان هستند و باید از این ظرفیت ارزشمند به بهترین شکل استفاده کرد. 

وی افزود: ۱۴ هزار جهادگر در قالب ۲۷۰ گروه جهادی در قالب اردوهای جهادی دانش‌آموزان، دانشجویان، مهندسان و دیگر اقشار بسیج در قالب اردوهای جهادی یک، 3، 7 و ۱۰ روزه و اردوهای هجرت در راستای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی امسال به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: این اردوهای جهادی با حضور در مناطق محروم استان مرکزی به فعالیت‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، دام‌پزشکی و کشاورزی می‌پردازند و ساخت خانه محرومان، راه روستایی، پل، جدول‌بندی پیاده‌روها، مشارکت در برداشت محصول، معاینه رایگان، آموزش رایگان قرآن و دروس مقاطع مختلف درسی از مهم‌ترین فعالیت‌های این افراد است.

این خبر را به اشتراک بگذارید