• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79073
+
-

فینالی که دیگر خاطره است

فینالی که دیگر خاطره است

سومین روز از مسابقات جهانی کشتی فرنگی برای ایران با کسب 2سهمیه المپیک همراه بود. علیرضا نجاتی و امیرقاسم منجزی توانستند با حضور در بین 4فرنگی‌کار برتر دنیا سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند. نجاتی در ماقبل فینال در مقابل حریف ژاپنی شکست خورد و امیر قاسمی در مقابل حریفی از کوبا متوقف شد تا ایران همانند سال گذشته فینالیستی در مسابقات جهانی نداشته باشد.
 شانس گرایی برای کسب سهمیه المپیک
فرنگی‌کاران به‌طور قطع 3سهمیه المپیک را در اوزان 67، 87 و 97کیلوگرم از دست داده‌اند و تنها در اوزان 60 و 130کیلوگرم سهمیه المپیک ایران قطعی شده است. محمدعلی گرایی که در وزن 77کیلوگرم شروعی طوفانی داشت پس از یک دور استراحت در دور دوم مقابل کیم هیون‌وو، قهرمان المپیک و جهان از کره‌جنوبی قرار گرفت. او توانست در کمتر از 2دقیقه حریف نامدارش را با نتیجه 8 بر صفر شکست دهد. گرایی در مسابقات قهرمانی آسیا 8 بر صفر در مقابل این کره‌ای شکست خورده بود و با این پیروزی توانست انتقام سختی از او بگیرد. گرایی در دومین مبارزه خود الوین مورسالیف، دارنده 2مدال برنز جهان از آذربایجان را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد. دارنده مدال برنز جهان در دور چهارم در مقابل آلکس کسیدیس از سوئد قرار گرفت که با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور رقیبش در فینال، امروز این شانس را دارد تا برای کسب سهمیه المپیک و مدال برنز تلاش کند.
 نجاتی و فرصتی که از دست رفت
علیرضا نجاتی در وزن 60کیلوگرم با توجه به قرعه خوبی که نصیبش شده بود توانست در جمع 4کشتی‌گیر برتر دنیا قرار گیرد. نجاتی در دور نخست به مصاف سیداله تاژایف از ترکمنستان رفت که توانست با نتیجه 9 بر صفر حریف خود را شکست دهد. او در دور بعد هایتم محمود فهمی از مصر را 3 بر یک شکست داد و در سومین مبارزه خود 7 بر صفر سئونگ هاک کیم از کره‌جنوبی را از پیش‌رو برداشت. علیرضا نجاتی برای کسب سهمیه ایوو آنگلوف بلغار را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و به جمع 4کشتی‌گیر برتر دنیا راه یافت. نجاتی برای رسیدن به فینال در مقابل فومیتا از ژاپن قرار گرفت که با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد.
 منجزی و تخصص کسب سهمیه المپیک!
امیر قاسمی منجزی در دسته فوق‌سنگین کار بزرگی کرد و توانست سهمیه المپیک توکیو را کسب کند. سهمیه المپیک ریو را نیز منجزی کسب کرده بود که با تشخیص محمد بنا فرصت حضور در المپیک به او نرسید و بشیر باباجانزاده راهی ریو شد! منجزی در دور نخست 3 بر یک مقابل دیوید از جمهوری چک به برتری رسید و در دومین مبارزه خود سرگئی سیمینوف قهرمان2018 جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه را با نتیجه 6 بر 4 شکست داد. او در کشتی سوم عبدالله‌یف ازبک را 3 بر یک شکست داد تا سهمیه المپیک را کسب کند. منجزی برای رسیدن به فینال در مقابل اسکار پینو هندز از کوبا قرار گرفت و با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد تا حسرت حضور در فینال برای فرنگی‌کاران ایران به 5سال برسد. آخرین حضور یک فرنگی‌کار ایرانی در فینال مسابقات جهانی به سال2015 برمی‌گردد؛ جایی که قاسم رضایی در فینال مسابقات جهانی با شکست در مقابل آرتور الکسانیان به مدال نقره رسید. آخرین مدال طلای ایران در کشتی فرنگی هم در مسابقات جهانی در سال2014 توسط حمید سوریان به‌دست آمده است. هدایت تیم‌ملی در سال‌های 2014 و 2015 بر عهده احد پازاج بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید