• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79069
+
-

آشغال‌ها را زیر فرش جارو نکن

آشغال‌ها را زیر فرش جارو نکن

استقلال در مسجدسلیمان برابر نفت متوقف شد تا همچنان دستش از کسب پیروزی در فصل جدید کوتاه مانده باشد. آبی‌ها ابتدا در این مسابقه با یک گل جلو افتادند، اما در ادامه گل مساوی را دریافت کردند و 2امتیاز مهم را از دست دادند. در این مسابقه چند صحنه بحث‌برانگیز داوری وجود داشت. استقلالی‌ها مثلا روی گل مرتضی تبریزی که مردود اعلام شد اعتراض دارند اما هیچ‌کدام از کارشناسان داوری این اعتراض را صحیح ندانسته‌اند. در نقطه مقابل، سرنگونی دیاباته در محوطه جریمه نفت از نظر برخی کارشناسان داوری خطای پنالتی بوده است. در مورد اینکه آیا فرشید اسماعیلی باید کارت زرد دوم را می‌گرفت و اخراج می‌شد یا نه هم نظرات متفاوتی وجود دارد.
آنچه مسلم است اینکه بدون تعارف استقلال در بازی با نفت مسجدسلیمان متضرر شد اما آیا واقعا مشکل آبی‌ها همین سوت‌های اکبریان بود؟ البته که داور وظیفه دارد فارغ از سطح کیفی 2 تیم بهترین عملکرد را داشته باشد و این حرف‌ها توجیهی برای اشتباهات احتمالی اکبریان نیست، اما استقلالی‌ها هم نباید طوری وانمود کنند که انگار همه‌‌چیز گل و بلبل است. تیم استراماچونی حتی اگر این بازی را می‌برد، باز مشکلات جدی و بزرگی دارد که قابل انکار نیست. آبی‌ها در خط دفاعی متزلزل هستند و در این 3بازی موقعیت‌های عجیبی به حریف داده‌اند. هفته اول ماشین‌سازی چندین بار برابر این تیم صاحب موقعیت‌های طلایی شد، فولاد روی تک حمله جدی‌اش به گل رسید و نفت مسجدسلیمان هم هر وقت اراده کرد دروازه حسینی را به خطر انداخت. همچنین استقلال در میانه میدان به‌شدت خلأ یک بازیساز را حس می‌کند؛ کاری که مثلا پاتوسی در نیم‌فصل دوم فصل گذشته انجام می‌داد. از سوی دیگر خط حمله آبی‌ها هم کم‌تحرک است. فارغ از کیفیت فنی دیاباته، بالاخره این بازیکن با هیکل تنومندش نمی‌تواند تحرک چندانی داشته باشد. مهدی قائدی هم البته تند و تیز است اما علاوه بر اینکه حرکات او کافی نیست، خودخواهی‌اش هم توی ذوق می‌زند.
استقلال امسال چند ستاره مهم از تیم‌های دیگر جذب کرد، به این امید که امثال رضاوند، ریگی، یزدانی، دشتی و... درخشش گذشته را در این تیم هم داشته باشند، اما فعلا یا خیلی به این خریدها بازی نرسیده و یا آنقدرها امیدوارکننده ظاهر نشده‌اند. به هر حال باید پذیرفت ژانر پرسپولیس و استقلال با بقیه تیم‌ها خیلی فرق می‌کند. در مجموع استقلال که در این مسابقه از 2 بازی قبلی ضعیف‌تر ظاهر شد، اشکالات جدی دارد که جارو کردن آنها زیر فرش اشتباهات داوری، عاقلانه و به صلاح آبی‌ها نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید