• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78793
+
-

منابع طبیعی سمنان ۲۸۰ محیط‌بان کم دارد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان کمبود نیروی انسانی را مهم‌ترین مشکل ذکر کرد و گفت: در این اداره کل با توجه به میانگین کشوری ۲۸۰ محیط‌بان کم داریم.

سرهنگ «علیرضا ابوطالبی» در گفت‌و‌گو با ایرنا گستره عرصه‌های طبیعی استان سمنان را بیش از 7/9 میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: با وجود مشکلات گوناگون، کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت جدی مشغول فعالیت هستند.
 وی با بیان این‌که میانگین کشوری برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی یک تن در ازای ۳۰هزار هکتار است افزود: با توجه به شرایط جوی مناسب که ابتدای امسال به لحاظ بارش برف و باران ایجاد شد پوشش گیاهی بسیار خوب و متراکمی در سطح حوزه استحفاظی وجود دارد که نیازمند مراقبت بیشتر هستند.

ابوطالبی اعتبارات و تجهیزات مربوط به حفاظت از عرصه‌های طبیعی را بسیار کم اعلام کرد و گفت: این موضوع از سوی مسوولان در حال پیگیری است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در باره رفع تصرفات منابع طبیعی نیز گفت: امسال حدود ۴۲ هکتار از عرصه‌های تصرف شده استان باز پس گرفته شد و چند پرونده نیز در محاکم قضایی استان مطرح است.

 وی علت وقوع ۹۵ درصد آتش سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان را عامل انسانی عنوان کرد و افزود: آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم نقش مؤثر در کاهش آتش‌سوزی در عرصه‌ها دارد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۱۳ مورد آتش سوزی در 5 ماه نخست امسال در عرصه‌های طبیعی استان سمنان رخ داد که بیشتر موارد مربوط به علفزارهای مرتعی بود و درختان جنگلی آسیب چندانی ندیدند.

ابوطالبی تصریح کرد: از ۱۳ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی استان سمنان، 4 مورد در شاهرود، 7 مورد در مهدیشهر، یک مورد در شهرستان دامغان و یک مورد در سرخه روی داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید