• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78786
+
-

تکمیل باغ موزه استان مرکزی اعتبار می‌خواهد

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تکمیل و گشایش باغ موزه دفاع مقدس این استان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. 

«مصطفی مشایخی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تکمیل و تجهیز بخش عمده‌ این مکان فرهنگی که نماد نقش موثر رزمندگان استان مرکزی در جنگ تحمیلی است تا نیمه نخست مهر امسال انجام می‌شود. وی ادامه داد: عملیات محوطه‌سازی این طرح فرهنگی از سوی کارکنان شهرداری اراک در دست انجام است که این بخش باید تا زمان برگزاری کنگره ملی نقش امام راحل در جنگ تحمیلی و 6200 شهید استان که ۱۱ مهر امسال برگزار می‌شود به بهره‌برداری برسد. 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: بخش‌های باغ ایرانی، کانال ارتباطی، یادمان شهدا، فضای سبز، ساختمان اداری، نگارخانه و سالن آمفی‌تئاتر تکمیل شده است.  مشایخی اظهار کرد: بخش دوم باغ موزه استان نیز شامل مجموعه گالری‌هاست که عملیات اجرایی آن کلید خورده و اعتبار مورد نیاز بیشتر برای این بخش باید تأمین شود. 

وی اضافه کرد: مجموعه گالری باغ‌موزه دفاع مقدس در ۴۲ غرفه طراحی شده که اسناد و عکس‌های نقش استان مرکزی در 8 سال دفاع مقدس در آن به نمایش گذاشته می‌شود. باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر‌ مربع طراحی شده که 8 هزار متر‌ مربع آن زیربنای فرهنگی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید