• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78771
+
-

برپایی نمایشگاه پاییزه نوشت‌افزار در سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: این نمایشگاه با 120 غرفه در کیلومتر 4 جاده سمنان-دامغان برپا شده است

نمایشگاه
برپایی نمایشگاه پاییزه نوشت‌افزار در سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از برگزاری نمایشگاه پاییزه با ۱۲۰ غرفه در مرکز استان خبر داد و گفت: اقلام ضروری مورد نیاز دانش‌آموزان محور این نمایشگاه است.

به گزارش مهر، «بهروز اسودی» افزود: این نمایشگاه به‌صورت عرضه مستقیم کالا از 24 شهریور آغاز به کار کرده است و تا 29 شهریور ادامه دارد. وی اظهار کرد: تأمین کالا و تنظیم بازار به‌خصوص ویژه ایام بازگشایی مدارس محور این نمایشگاه است.


ارائه ۱۵ درصد تخفیف

رئیس صمت استان سمنان گفت: نمایشگاه پاییزه سمنان با حضور واحدهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و صنفی از استان و همچنین چند شهر از استان‌های همجوار در محل نمایشگاه دائمی نمایشگاه‌های سمنان، واقع در کیلومتر 4 جاده سمنان-دامغان برگزار می‌شود. 

اسودی با بیان این‌که ۱۵ درصد تخفیف برای همه اجناس این نمایشگاه شامل کیف و کفش، لباس و لوازم‌التحریر و حتی مواد غذایی در نظر گرفته ‌شده است اضافه کرد: نمایشگاه پاییزه سمنان از ساعت ۱۷ تا ۲۲ به روی علاقه‌مندان باز است.

وی افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نیز برای نظارت بر نحوه توزیع اقلام اساسی و نمایشگاهی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.


حمایت خانواده‌ها از تولید ملی 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سالانه 9680 تن نوشت‌افزار و لوازم اداری در ۲ واحد صنعتی این استان تولید می‌شود و خانواده‌های ایرانی با خرید این اقلام می‌توانند از تولید ملی حمایت کنند.
اسودی افزود: خانواده‌ها با توجه به فعالیت این واحدهای تولید نوشت‌افزار در سمنان، با خرید این اقلام داخلی، به چرخه اقتصادی تولید این استان کمک کنند.

وی بیان کرد: واحد تولیدی نوشت‌افزار در شهرک صنعتی ایوانکی با تولید سالانه 9280 تن انواع دفترچه و لوازم اداری و مدرسه و اشتغال ۱۱۵ نفر در استان سمنان فعالیت دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: یک واحد تولیدی نوشت‌افزار دیگر با ظرفیت تولید ۴۰۰ تن مدادپاک‌کن و وسایل ترسیمی و اشتغال ۳۰ نفر مشغول به فعالیت است.

وی به ضرورت خرید کالای ایرانی با هدف رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال تأکیدکرد و افزود: خانواده‌‌ها با خرید هر نوشت‌افزار داخلی، در آستانه سال نو تحصیلی، موجب رفع نیاز روز جامعه یعنی اشتغال جوانان می‌شوند.


نظارت بر بازار

اسودی اضافه کرد: ۵۴ بازرس این سازمان و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها، بر نحوه عرضه و فروش نوشت‌افزار، کیف و کفش در استان نظارت دارند.
وی به تشدید نظارت‌ها بر عرضه و فروش نوشت‌افزارها در آستانه بازگشایی مدارس در سمنان تأکید کرد و گفت: این طرح تا دهم مهر برای بازرسی، نظارت بر قیمت، تأمین و توزیع و خدمات اولویت‌‌دار ویژه آغاز سال تحصیلی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: هدف این طرح، نظارت بر نحوه فروش نوشت‌افزار، جلوگیری از عرضه انواع نوشت‌افزار تقلبی و غیراستاندارد وارداتی و برخورد قانونی با کالاهای قاچاق در بازار با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی و همچنین جلوگیری از بروز کمبود کالا، کم‌فروشی و افزایش غیرمنطقی قیمت‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید