• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78682
+
-

مدارس سیل‌زده خراسان شمالی بدون اعتبار

خبر
مدارس سیل‌زده خراسان شمالی بدون اعتبار

میزان خسارات‌ بارندگی‌ها و سیل بهار امسال به مدارس خراسان شمالی ۸۴ میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون هیچ رقمی برای بازسازی این مدارس ابلاغ نشده است. به گزارش ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با بیان این مطلب افزود: بهار امسال ۱۰۹ مدرسه شامل ۸۷ مدرسه روستایی و ۲۲ مدرسه شهری در شهرستان‌های مختلف استان از بارش‌های سیل‌آسا آسیب دیدند که تاکنون تعمیرات اساسی در این مدارس انجام شده است. البته برخی از تعمیرات نیز مانده است. «امین فلاح» اظهار کرد: آسیب‌های خطرساز در تمام مدارس خسارت دیده، از محل اعتبارات داخلی آموزش و پرورش تعمیر شده و انجام تعمیرات در سایر مدارس در صورت تامین اعتبارات از محل منابع بحران محقق می‌شود. 

وی تصریح کرد: تمام مدارس خسارت‌دیده از بارندگی‌ها، برای پذیرش و حضور دانش‌آموزان آماده است و خسارت‌ها، خللی در بهره‌برداری از آن ایجاد نمی‌کند. فلاح افزود: در بارندگی‌های امسال، ۲۸ مدرسه عشایری در منطقه مراوه تپه استان گلستان و شهرستان مانه و سملقان این استان نیز خسارت دید که امسال برای خرید و تامین ۲۸ کانکس چرخدار اقدام شده است. وی خاطرنشان کرد: برای خرید کانکس‌ها، ۱۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود و اکنون قرارداد تامین این کانکس‌ها منعقد شده که پیش از کوچ عشایر در مناطق مستقر می‌شود. 

فلاح در خصوص بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده استان نیز گفت: در زلزله اردیبهشت سال ۹۶، ۳۳ مدرسه با ۱۶۱ کلاس به تخریب و بازسازی نیاز پیدا کردند که از این تعداد ۲۳ مدرسه با ۱۲۶ کلاس در بجنورد و ۱۰ مدرسه با ۳۵ کلاس در مانه و سملقان بودند. وی ادامه داد: از این تعداد ۷۶ کلاس در مناطق شهری و ۸۵ کلاس در روستاهای این ۲ شهرستان است که تاکنون تخریب و بازسازی ۱۲ باب آموزشگاه شهری و روستایی به اتمام رسیده و شماری نیز در حال اجراست. 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: بازسازی شماری از مدارس خسارت‌دیده از زلزله سال ۹۶، به علت مشکل اعتباری، هنوز وارد مرحله عملی نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید