• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78671
+
-

اجرای طرح اجباری شدن بیمه سلامت در خراسان جنوبی

خبر
اجرای طرح اجباری شدن بیمه سلامت در خراسان جنوبی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: برابر آیین‌نامه اجرایی بند «الف» در زمینه بیمه پایه اجباری سلامت، برای آحاد مردم ایران داشتن بیمه سلامت جنبه اجباری پیدا کرده و این طرح در خراسان جنوبی اجرا می‌شود. به گزارش تسنیم «علی اربابی» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی بند «الف» در خصوص بیمه پایه اجباری سلامت برای آحاد مردم ایران به تصویب هیات وزیران رسیده است. وی افزود: برابر این آیین‌نامه داشتن بیمه سلامت برای آحاد مردم اجباری شده و باید هر فردی حداقل دارای یک بیمه باشد. 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: تکلیف قانونی ما نیز این است که برای افرادی که فاقد پوشش بیمه هستند پوشش بیمه‌ای فراهم کنیم. در آینده نزدیک فردی در ایران وجود نخواهد داشت که فاقد پوشش بیمه‌ای برای درمان باشد. اربابی تصریح کرد: افرادی که درآمد آنان 40 درصد کمتر از حداقل درآمد تعیین شده برای خانوار است، باید 50 درصد در حق بیمه خود مشارکت کنند، یعنی 50 درصد را بیمه و 50 درصد را خود فرد پرداخت کند. وی با بیان این‌که سایر افرادی که درآمدشان بیشتر از حداقل درآمد خانوار است باید 100 درصد حق بیمه خود را پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: بیمه‌نامه‌ای که برای این افراد صادر می‌شود 10 روز مهلت انتظار دارد. 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی یادآور شد: متقاضیان باید در بازه زمانی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده مراجعه و بیمه خود را تعیین تکلیف کنند. اربابی اظهار کرد: در این آیین‌نامه به سازمان بیمه اجازه داده شده بخش‌نامه‌ای برای تقسیط حق بیمه ابلاغ کند. این امر ظرف یک ماه آینده انجام خواهد شد. وی هزینه بیمه برای هر نفر با درآمد بالا را ماهانه 48 هزار و 400 تومان دانست و افزود: افراد فاقد پوشش بیمه‌ای باید از اول مهرماه به مدت 6 ماه برای شرکت در طرح به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به طرح الکترونیکی شدن نسخ اشاره و تصریح کرد: تاکنون گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده است. اربابی با بیان این‌که زیرساخت‌های نسخ الکترونیکی در بخش درمان سرپایی در 3 شهرستان بشرویه، سرایان و فردوس فراهم و این طرح در این شهرستان‌ها اجرایی می‌شود، بیان کرد: در این شهرستان‌ها حدود 4 هزار نسخه الکترونیکی صادر شده که از این میزان هزار نسخه تا تحویل دارو در داروخانه پیش رفته است. 

وی با اشاره به این‌که در بحث اسناد بستری به صورت الکترونیک نیز زیرساخت‌ها فراهم شده است و از ابتدای مهرماه در بیمارستان رازی آغاز خواهد شد، افزود: افراد با ارائه کد ملی مورد استحقاق‌سنجی قرار می‌گیرند و کد ملی مانند بیمه‌نامه برای افراد صادر خواهد شد. مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان این‌که به‌زودی در همه شهرستان‌های استان این طرح اجرا خواهد شد، یادآور شد: همزمان با هفته سلامت و در اوایل آبان‌ماه در 2 شهرستان دیگر نیز این طرح اجرا خواهد شد. اربابی خاطرنشان کرد: بدهی بخش دولتی و خیریه تا پایان مردادماه پرداخت شده است که رقم آن 4 میلیارد تومان است. معوقه داروخانه‌های بخش خصوصی را تا پایان تیرماه پرداخت کرده‌ایم که مبلغ پرداختی 4 میلیارد تومان بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید