• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78666
+
-

خدمات‌رسانی خوزستانی‌ها به زائران اربعین

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان از خدمات‌رسانی 1500 موکب‌دار به زائران اربعین امسال خبر داد و گفت: از این تعداد 300 موکب در مرز چذابه، 400 موکب در مرز شلمچه، 60 موکب در عراق و بقیه در 4 ورودی خوزستان فعال خواهند بود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام «سید محمود موسوی» با اشاره به ثبت موکب‌ها از طریق ثبت‌نام در سامانه Mokeb.org بیان کرد: موکب‌ها در سال‌های گذشته پروانه موقت سالانه دریافت می‌کردند، اما امسال برای دریافت پروانه دائم باید در این سامانه ثبت‌نام کنند. تاکنون بیش از 1070 موکب در سامانه مذکور ثبت‌نام کرده‌اند و روزانه بر این تعداد افزوده می‌شود.

وی با بیان این‌که افراد می‌توانند موکب خود را با کد ملی‌شان ثبت کنند، ادامه داد: همه‌ مردم استان بدون محدودیت و گزینش و با مراجعه به سامانه و ثبت‌نام می‌توانند موکب‌دار باشند و موکب‌داری صددرصد مردمی است. موسوی اظهار کرد: امسال ۶۰ موکب از استان خوزستان در کشور عراق و شهرهای العماره، نجف، کاظمین، کربلا و مسیر نجف - کربلا مستقر می‌شوند و ظرفیت اسکان روزانه ۱۰۰ هزار نفر و توزیع ۳۵۰ هزار پرس غذا را دارند.

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: همچنین، موکب‌های خوزستان در مرز شلمچه روزانه ۱۰۰ هزار نفر را اسکان می‌دهند و ۲۰۰ هزار پرس غذا توزیع می‌کنند. در مرز چذابه هم روزانه اسکان ۸۰ هزار نفر و توزیع ۱۸۰ هزار پرس غذا انجام خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید