• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78654
+
-

ثبت نام از متقاضیان سرویس دانش‎آموزی در سامانه سپند

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: رانندگانی که قصد فعالیت به عنوان سرویس ایاب و ذهاب دانش‌‎آموزان را دارند باید در سامانه کشوری سپند ثبت‌نام کنند. «حجت رشیدی» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: فعالیت به عنوان سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان باید توسط شرکت‌های حمل ‌و ‌نقل عمومی انجام شود که از سازمان حمل ‌و‌ نقل شهرداری برای یک سال تحصیلی مجوز فعالیت گرفته‌اند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها ابتدا به آموزش و پرورش معرفی و سپس از طریق این اداره کل به مدارس معرفی می‌شوند تا برای حمل‌ و ‌نقل دانش‌آموزان فعالیت کنند. رشیدی گفت: به‌کارگیری سرویس‌هایی که در این سامانه ثبت‌نام نکرده و مورد تایید سازمان حمل ‌و ‌نقل نباشند، از سوی مدارس برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در مهرماه امسال با عنوان آزاد، اعم از مدارس دولتی و غیرانتفاعی، ممنوع خواهد بود.

این مسئول افزود: تعیین نرخ سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزی بر اساس کارگروه ماده ۱۸ متشکل از نماینده آموزش و پرورش، پلیس راهور، انجمن اولیا، شهرداری (در مناطق روستایی دهیاری‌ها)، نماینده فرمانداری، سازمان حمل ‌و ‌نقل و نماینده مدیران مدارس انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که ریاست این کارگروه را آموزش و پرورش و دبیری آن را نماینده شهرداری (در روستاها دهیاری) بر عهده دارد، گفت: اعضای این کارگروه نرخ پیشنهادی خود را برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به شورای شهر پیشنهاد می‌دهند که پس از تصویب این شورا، برای اجرا در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها به فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: این کارگروه برای تعیین نرخ سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزی تاکنون در شماری از شهرستان‌های استان تشکیل شده است. به گفته وی، سال گذشته ۹۰ هزار دانش‌آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال داشتند و بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز در مناطق شهری و روستایی استان از سرویس مدارس استفاده کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید