• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78657
+
-

بیشترین مدارس فرسوده همدان در ناحیه 2 قرار دارند

بیشترین مدارس فرسوده همدان در ناحیه 2 قرار دارند

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان گفت: ناحیه 2 آموزش و پرورش شهر همدان از محروم‌ترین نقاط استان به لحاظ داشتن مدارس استاندارد است. 

فرزاد تیموری در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از محل اعتبارات استانی، ملی و کمک خیرین مدرسه‌ساز در هفته دولت ۱۹ پروژه آموزشی با زیربنای ۱۳ هزار و ۲۶۷ متر‌مربع با ۱۳۰ کلاس، ۱۴۰ اتاق و با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان افتتاح شد و تا اول مهر نیز چند مدرسه به این آمار افزوده خواهد شد. 

وی با بیان این‌که فاز نخست مدرسه ۲۷ کلاسه ابن‌سینا در بلوار مدنی تا مهرماه تحویل و فاز دوم نیز تا آبان‌ماه تحویل داده خواهد شد، افزود: خوشبختانه با حمایت‌های خوب استانی و خیرین مدرسه‌ساز مشکلی در تأمین اعتبار نخواهیم داشت. 

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با بیان این‌که مدارس براساس نیازسنجی استانی ساخته یا تعمیر خواهند شد، ادامه داد: کمیته‌ای متشکل از آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در استان وجود دارد. همه شهرستان‌ها نیازهای خود را به این کمیته ارسال می‌کنند و براساس نیازسنجی، مدارسی که از لحاظ ایمنی وضعیت بدتری دارند برای ساخت‌و‌ساز انتخاب می‌شوند. 

تیموری با بیان این‌که مدارس ناحیه یک از وضعیت خوبی برخوردارند، گفت: در ناحیه 2 مدارسی با قدمت ۵۰ یا ۶۰ ساله داریم که از جمله آنها می‌توان به مدرسه فرخ سرشت در منطقه ۱۷ شهریور اشاره کرد که در سال ۱۳۱۸ ساخته شده است و علاوه بر آن می‌توان از مدرسه فاطمیه در بلوار شهید مدنی، مدرسه عصمتیه در خیابان تختی، بعثت در خیابان خاکی و هنرستان رازی در گازران نیز نام برد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید