• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78643
+
-

مسابقات آفرود بلای جان طبیعت شمال

منابع طبیعی
مسابقات آفرود بلای جان طبیعت شمال

یک کارشناس گردشگری گفت: مسابقات آفرود با آسیب رساندن به جنگل‌های شمال، بلای جان گونه‌های نادر جانوری و گیاهی شده است. همچنین باعث خارج شدن جنگل‌های هیرکانی از فهرست میراث جهانی خواهد شد.به گزارش ایسنا «محمدرضا اورمزدی» با بیان این‌که آفرود‌ها و موتورسواران تاثیری در توسعه گردشگری جنگل ندارند، اظهار کرد: در منطقه‌ای به نام دریاسر تنکابن مسابقات آفرود برگزار می‌شود، در صورتی که باید در مکانی هدایت شده مثل پیست مخصوص و با هماهنگی اداره ورزش و جوانان، هیات‌های مرتبط و آژانس‌های گردشگری برگزار شود.

وی تصریح کرد: این کار باعث شده عرصه جنگلی که سال‌های سال طول می‌کشد تا یک سبزه یا درختچه‌ای در آن رویش کند، از بین برود. امروزه به بهانه ساخت آزادراه و مسکن، عرصه جنگلی را نابود کردیم.این کارشناس گردشگری با اشاره به این‌که خشم طبیعت غیر قابل تحمل است، بیان کرد: طبیعت همیشه خشم خود را نشان می‌دهد و پاسخ طبیعت بسیار کوبنده و قاطعانه خواهد بود، به عنوان مثال ساخت سد در مکان نامناسب باعث سیل و نابودی عرصه جنگلی می‌شود. اورمزدی گفت: در گذشته اکثر مردم در جنگل دام داشتند و به نوعی این عرصه طبیعی را حفظ می‌کردند، اما امروزه همان جنگل‌نشین را روانه شهر کرده‌ایم و جنگل به دست سوداگران قاچاق چوب افتاده است.

وی افزود: متاسفانه مدیریت یکپارچه‌ای برای حفظ جنگل نداریم تا بتوان از اقتصاد آن و گردشگری بهره‌‌مند شد.این کارشناس با اشاره به این‌که جنگل یک سفره پایان‌ناپذیر الهی است، یادآور شد: جنگل عرصه‌ای گسترده است به شرط این‌که مسئولانه با آن رفتار کنیم. این نیازمند همکاری و هماهنگی سازمان منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها، سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت گردشگری برای اجرای طرح جامع جنگل به عنوان یک فرصت طلایی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید