• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78611
+
-

سنجش تحصیلی ۳۵ هزار نوآموز در هرمزگان

آموزش
سنجش تحصیلی ۳۵ هزار نوآموز در هرمزگان

۳۵ هزار نوآموز پیش‌دبستانی و بدو ورود به دبستان هرمزگان از ابتدای طرح سنجش (از اول تیر) تاکنون در این استان سنجش تحصیلی شدند. 

به گزارش ایرنا، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در جمع خبرنگاران گفت: نوآموزان بدو ورود به مقطع اول ابتدایی تا ابتدای مهرماه امسال فرصت دارند در طرح سنجش تحصیلی شرکت کنند. 

«شهباز بارانی» افزود: نوآموزان هرمزگانی توسط ۳۰۰ کارشناس در بخش‌های شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و جسمانی سنجش می‌شوند.  وی بیان کرد: امسال طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان در هرمزگان در ۳۰ پایگاه شامل ۲۸ پایگاه مقدماتی و ۲ پایگاه تخصصی با هزینه هر نوآموز ۳۰۰ هزار ریال اجرا می‌شود. 

این مسئول افزود: نوآموزانی که سال گذشته در دوره پیش‌دبستانی بودند و همه مراحل سنجش را کامل گذرانده‌اند نیاز به سنجش مجدد ندارند. 

بارانی اظهار کرد: سال گذشته ۴۱ هزار نو‌آموز در هرمزگان سنجش شدند که امسال پیش‌بینی می‌شود به ۴۲ هزار نفر برسد. 

طبق آمار اداره کل آموزش و پرورش استان سال گذشته در طرح سنجش ۴۱ هزار نوآموز این استان، حدود 3۴۲۳ نفر دیرآموز تشخیص داده شدند. همچنین ۶۸ نفر از این دانش‌آموزان نیز تلفیقی در مدارس عادی، ۴۸ نفر ارجاع به بهزیستی و ۴۶۹ نفر به تحصیل در مدارس استثنایی آموزش و پرورش هرمزگان هدایت شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :