آغاز به کار سامانه «سپند» در هرمزگان
با توجه به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس و درخواست شهروندان برای سرویس ویژه دانشآموزان در هرمزگان، سامانه سپند راهاندازی شده است.
«سپند» سامانه جامعی است که با همکاری آموزش و پرورش و پلیس راهور و با تفاهمنامهای بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور طراحی شده است.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: همه شرکتهای حملونقل مدارس، رانندگان، والدین دانشآموزان و حتی مدیران مدارس موظف هستند در سامانه سپند ثبتنام کنند.
«سعید حسینیپور» با اعلام این خبر افزود: متقاضیان میتوانند برای ثبتنام در سامانه سپند به آدرس الکترونیکی www. irtusepand. ir مراجعه کنند و با انتخاب گزینه مورد نظر در صفحه اصلی سامانه با وارد کردن کدملی و کلمه عبور انتخابی عضو شوند.
وی بیان کرد: الزام ثبتنام در سامانه سپند و پیگیری عملکرد شرکتها و رانندگان از سوی مراجع ذیصلاح نشاندهنده اهمیت موضوع حملونقل دانشآموزان است.
کنترل سرویس مدارس
حسینیپور افزود: کارشناسان واحد بازرسی سازمان حملونقل بار ومسافر شهرداری بندرعباس در زمان بازگشایی مدارس، به طور مستمر رانندگان و خودروهای سرویس مدارس را کنترل میکنند.
وی گفت: روند تأیید صلاحیت و ارزیابی رانندگان از طریق گزارشهایی که از سوی مدرسه ارسال میشود، مورد بررسی قرار میگیرد.
رئیس سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس افزود: شرکتهای متقاضی حملونقل دانشآموزان موظف هستند آموزش رانندگان را در دستور کار خود قرار دهند.
حسینیپور بیان کرد: با پیگیریهای انجامشده، شرکتهای حملونقل متخلف و بدون مجوز، از طرق مراجع ذیصلاح اعمال قانون خواهند شد.
وی ادامه داد: نرخ پیشنهادی سرویس مدارس نیز هر ساله در کارگروه ماده ۱۸ با مشورت و نظر اعضا مورد بررسی قرار میگیرد و پس از تأیید نهایی از سوی شورای اسلامی شهر تصویب خوهد شد.