• دو شنبه 8 بهمن 1403
  • الإثْنَيْن 27 رجب 1446
  • 2025 Jan 27
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78601
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jxwB
+
-

آغاز به کار سامانه «سپند» در هرمزگان

آموزش
آغاز به کار سامانه «سپند» در هرمزگان

با توجه به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس و درخواست شهروندان برای سرویس ویژه دانش‌آموزان در هرمزگان، سامانه سپند راه‌اندازی شده است. 

 «سپند» سامانه جامعی است که با همکاری آموزش و پرورش و پلیس راهور و با تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور طراحی شده است. 

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: همه شرکت‌های حمل‌و‌نقل مدارس، رانندگان، والدین دانش‌آموزان و حتی مدیران مدارس موظف هستند در سامانه سپند ثبت‌نام کنند. 

«سعید حسینی‌پور» با اعلام این خبر افزود: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه سپند به آدرس الکترونیکی www. irtusepand. ir مراجعه کنند و با انتخاب گزینه مورد نظر در صفحه اصلی سامانه با وارد کردن کدملی و کلمه عبور انتخابی عضو شوند. 

وی بیان کرد: الزام ثبت‌نام در سامانه سپند و پیگیری عملکرد شرکت‌ها و رانندگان از سوی مراجع ذی‌صلاح نشان‌دهنده اهمیت موضوع حمل‌و‌نقل دانش‌آموزان است. 


کنترل سرویس مدارس 

حسینی‌پور افزود: کارشناسان واحد بازرسی سازمان حمل‌و‌نقل بار ومسافر شهرداری بندرعباس در زمان بازگشایی مدارس، به طور مستمر رانندگان و خودروهای سرویس مدارس را کنترل می‌کنند. 

وی گفت: روند تأیید صلاحیت و ارزیابی رانندگان از طریق گزارش‌هایی که از سوی مدرسه ارسال می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

رئیس سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس افزود: شرکت‌های متقاضی حمل‌و‌نقل دانش‌آموزان موظف هستند آموزش رانندگان را در دستور کار خود قرار دهند. 
حسینی‌پور بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، شرکت‌های حمل‌و‌نقل متخلف و بدون مجوز، از طرق مراجع ذی‌صلاح اعمال قانون خواهند شد. 

وی ادامه داد: نرخ پیشنهادی سرویس مدارس نیز هر ساله در کارگروه ماده ۱۸ با مشورت و نظر اعضا مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تأیید نهایی از سوی شورای اسلامی شهر تصویب خوهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید