• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78610
+
-

رشد ۸۵ درصدی صادرات از سیستان و بلوچستان

صادرات
رشد ۸۵ درصدی صادرات از سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ارزش صادرات کالا از این استان در 5 ماهه نخست امسال به بیش ‌از ۳۹۷ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش، رشد ۸۵ درصدی داشته است. 

 «نادر میرشکار» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: وزن کالاهای صادراتی از گمرک‌ها و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در 5 ماهه نخست سال جاری ۵۹۹ هزار و ۸۸۱ تن بوده است. 

وی ادامه داد: صادارت در این مدت از گمرک‌های سیستان و بلوچستان ۱۰۱ میلیون و ۶۵۱هزار و ۸۶۷ دلار و از بازارچه‌های مرزی این استان ۲۹۶ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۳۴۲ دلار بوده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سهم صادرات از گمرک‌ها ۲۶درصد و سهم صادرات از بازارچه‌های مرزی این استان ۷۴ درصد است. 
وی اظهار کرد: بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان عملکرد صادراتی جالب توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان به بازار کشورهای همسایه، سهولت فرآیند انجام صادرات و نیز بروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد. 

میرشکار مهم‌ترین اقلام صادراتی از سیستان و بلوچستان را مصالح ساختمانی (سیمان) گاز، خرما، هندوانه، گوجه‌فرنگی و صیفی عنوان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید