• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78597
+
-

برداشت 11 هزار تن لیموترش از باغ‌های سیستان و بلوچستان

کشاورزی
برداشت 11 هزار تن لیموترش از باغ‌های سیستان و بلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشـــاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ هزار تن لیموترش از سطح ۸۷۱ هکتار از باغ‌های جنوب این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است. 

به گزارش همشهری «اردشیر شهرکی» افزود: 1۵۴۸ هکتار از باغ‌های سیستان و بلوچستان به کشت لیموترش اختصاص دارد که ۸۷۱ هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است. 

وی ادامه داد: برداشت لیموترش از نیمه دوم مرداد در سیستان و بلوچستان آغاز شد و تا شهریور ادامه داشت. 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: لیموترش برداشت‌شده در استان عمدتا به صورت تازه‌خوری و آب‌لیمو مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: شهرستان‌های سرباز، چابهار، قصرقند، نیکشهر، کنارک و ایرانشهر عمده مناطق کشت لیموترش در سیستان و بلوچستان هستند. 


پسته سیستان و بلوچستان به بازار آمد

همچنین مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت پسته از سطح 6۷۵۸ هکتار از باغ‌های این استان آغاز شد و تا مهر ادامه دارد. 

شهرکی افزود: ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد که 6۷۵۸ هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است. 

وی ادامه داد: کله‌قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی و احمدآقایی عمده ارقام کشت پسته در استان هستند که در شهرستان‌های خاش و زاهدان کشت می‌شوند. 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که از هر هکتار باغ‌های پسته استان 1۱۲۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود، پیش‌بینی کرد: تا پایان مهر 7۵۶۷ تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود. 

وی با اشاره به کیفیت پسته تولیدی سیستان و بلوچستان گفت: پسته تولیدی این استان به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود کیفیت بالایی دارد به طوری که می‌توان از آن به عنوان محصول ارگانیک نام برد. 

شهرکی گفت: با توجه به قیمت خوب پسته اصلاح، احیا و احداث باغ‌های جدید این محصول در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد به طوری که اخیرا بیش از ۲۵۰ هزار نهال پسته کشت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید