• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78558
+
-

جهان رنگ‌ها

آرامش را با رنگ‌ها به خود هدیه دهید

همشهری =>  در روزهایی که مشکلات روزمره، چالش‌های اقتصادی، شلوغی شهرها، ترافیک و ... آرامش را به کاستی بزرگ و دور از دسترس در زندگی ما تبدیل کرده است، این خودمان هستیم که با ورزش کردن، حضور در جمع‌های دوستانه، سفر و تفریح با خانواده و ... باید آرامش را به خودمان هدیه دهیم. یکی از راه های دسترسی به شادی و افزایش روحیه به خصوص به‌دست آوردن آرامش، بهره‌گرفتن از روانشناسی رنگ‌ها چه در محیط زندگی و چه در پوشش و لباس است. روانشناسی رنگ‌ها شاخه مهمی از روانشناسی است که در آن کارشناسان این حوزه علاوه بر تجزیه و تحلیل رفتارهای افراد، کمک می کنند او را در جهت زندگی مطلوب و باآرامش و شادی هدایت کنند. رفتارشناسان معتقدند که رنگ‌ها می توانند تاثیرات آرام‌بخشی برای ما داشته باشند و اثرات مستقیمی در روحیات، خلق‌و‌خو و حتی جسم ما بگذارند. مثلا رنگ قرمز می تواند به شما استرس و اضطراب را منتقل کند و اگر تند باشد خلق و خوی شما را عصبی سازد و در مقابل اگر این رنگ قرمز به سمت صورتی و گلبهی بچرخد می تواند به شما لحظه‌هایی آرام را هدیه دهد. آیا تا حالا دقت کرده‌اید که دوستان شما با پوشیدن لباس‌های متفاوت به خصوص رنگی چقدر رفتارهایشان تغییر می کند؟ مثلا روزی که شخصی تی شرتی لیمویی می پوشد با روزی که لباسی قرمز تند، تن می کند، چقدر رفتارهایش عوض می شود. در اینجا به چند رنگی اشاره می کنیم که با پوشیدن لباس‌هایی به آن رنگ‌ها می توانید آرامش و نشاط را به خود هدیه دهید و کمی از اضطراب‌ها و استرس‌های درونی و روزمره خود بکاهید.  

   آبی: رنگ آبی در جهان همراه با رنگ سفید به عنوان نماد صلح و دوستی شناخته می شود تا جایی که یگان صلح سازمان ملل متحد هم کلاه‌هایی آبی به سر دارند و کلاه آبی خطاب می‌شوند. پوشیدن لباس‌هایی به رنگ آبی به خصوص اگر آبی آسمانی باشد می‌تواند آرامش را به شما هدیه دهد و استرس روحی شما را تاحدودی کنترل کند. روانشناسان معتقدند پوشیدن رنگ آبی حتی در طولانی مدت کمک می کند که ذهن شما آرام شود و به دنبال آن ضربان قلب شما هم کاهش پیدا کند. روانشناسان به افرادی که تیک‌های عصبی و استرس‌های بیمار‌گونه دارند توصیه می کنند در فضای خانه و اتاق‌هایشان از رنگ آبی بهره ببرند.
 
 سفید: رنگ دیگری که روانشناسان برای رسیدن به آرامش  و بهره‌بردن از آن در پوشش و فضاهای محیطی توصیه می‌کنند، سفید است؛ اگرچه بسیاری به اشتباه فکر می کنند که سفید رنگی خنثی است ولی اثرات آن بسیار زیاد است به خصوص اگر در فضای محیطی استفاده شود، به مرور اثرات آن را خواهید دید. معمولا پوشیدن لباس سفید به خاطر کثیف‌شدن سریع آن البته یک چالش محسوب می شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید