• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78548
+
-

نصب ردیاب در مجسمه‌های شهری

نصب ردیاب در مجسمه‌های شهری

برای پیدا کردن مجسمه‌های شهری که دزدیده می‌شوند می‌توان در میان آنها موقعیت‌یاب‌ نصب کرد. این، یکی از پیشنهاد‌های جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران برای محافظت از مجسمه‌ها و سردیس‌های پایتخت بود.
به گزارش همشهری، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به سرقت سردیس «قیصر امین‌پور» در محدوده سعادت‌آباد تهران درباره اقداماتی که می‌توان برای جلوگیری از این سرقت‌ها انجام داد، اظهار کرد: پیشنهاد ما به‌عنوان پلیس پیشگیری پایتخت نه‌تنها به مسئولان شهرداری بلکه به کل سازمان‌های دولتی، سازمان‌های خصوصی، سازمان‌های نیمه‌دولتی این است که اگر می‌خواهند آثاری مثل مجسمه‌ها را که شاید بعضی از آنها ارزش زیادی داشته باشند در مکان‌های عمومی قرار دهند حتما به مسائل امنیتی و انتظامی آن توجه کنند.

او با بیان اینکه باید در این زمینه هماهنگی‌هایی هم با پلیس انجام شده و ما از محل نصب این مجسمه‌ها مطلع شویم، گفت: یکی از پیشنهادهای ما برای جلوگیری از سرقت مجسمه‌ها و سردیس‌ها استفاده از موقعیت‌یاب‌ است.
موقوفه‌ای ادامه داد: برای حفاظت بیشتر از مجسمه‌ها می‌توان از موقعیت‌یاب‌ها استفاده کرد. همچنین می‌توان مجسمه‌ها را در محل‌های نزدیک به دوربین‌های مداربسته قرار داد.
جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت درباره اینکه آیا باید نصب تمام المان‌ها و نمادها را به پلیس گزارش داد، گفت: مجسمه‌های معمولی نیازی به هماهنگی با پلیس ندارند، اما درباره مواردی مثل سردیس «قیصر امین‌پور» که ارزش مادی و همینطور معنوی دارد و نیز دیگر مجسمه‌های این‌چنینی باید هماهنگی‌هایی را انجام داد تا تمهیداتی برای حفاظت از آنها اندیشیده شود. پلیس این آمادگی را دارد که شیوه‌های مراقبت و پیشگیری را به سازمان‌ها ارائه کند تا از این دسته از سرقت‌ها جلوگیری شود.
سرقت مجسمه قیصر امین‌پور 9‌ماه بعد از نصب آن در سعادت‌آباد باعث شد تا موضوع سرقت مجسمه‌ها باز هم بعد از حدود 10سال مطرح ‌شود. در سال 89نزدیک به 12مجسمه برنزی از سطح شهر دزدیده شدند. پیدا نشدن این مجسمه‌ها باعث شد که فرضیه اولیه، ذوب کردن این آثار هنری برای استفاده از فلز آنها باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید