• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78127
+
-

ورودی یاسوج در محاصره زباله‌ها

ورودی یاسوج در محاصره زباله‌ها

مدیر کل دفتر شهری و شورای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی وضعیت دفن زباله در شهرهای استان نیازمند اراده جمعی است. 

به گزارش ایسنا، «سید حسین کاظمی» در نشست کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شهردار یاسوج و دهیاران روستاهای حومه این شهر افزود: وضعیت انباشت زباله در مناطق مختلف یاسوج و اطراف آن سیمای زشتی به این مناطق داده است. 

وی عنوان کرد: ورودی شهر یاسوج در محاصره زباله است و باید هرچه سریع‌تر در این زمینه چاره‌اندیشی شود. مدیر کل دفتر شهری و شورای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتخاب سرمایه‌گذار برای سایت دوپشته دشتروم خاطرنشان کرد: راه دسترسی به این سایت مشکلاتی داشته که اکنون آماده آسفالت است. 

عملیات فنس‌کشی این سایت انجام شد.  کاظمی با اشاره به این‌که تاکنون دفن زباله به صورت عادی انجام می‌شد تصریح کرد: اجرای این عملیات به صورت سنتی تهدیدی برای آب‌های زیرزمینی، آب شرب شهر یاسوج و سد شاه قاسم بود که با مشخص شدن سرمایه‌گذار امید است در آینده شاهد رفع این مشکلات باشیم. وی با اشاره به این‌که سرمایه‌گذار ماشین‌آلات را در سایت مستقر کرده است ادامه داد: در آینده نزدیک، سازه‌های مربوط به کارخانه بازیافت آماده می‌شوند. 

مدیر کل دفتر شهری و شورای استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بقیه شهرهای استان اراده‌ای برای انجام این کار وجود ندارد و می‌طلبد فرمانداران فعال‌تر شوند.

 کاظمی با تاکید بر این‌که دفتر امور شهری با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند افزود: شهرداران و فرمانداران در مناطق مختلف استان با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند. در بیشتر شهرهای بزرگ کشور خود شهرداری‌ها مجری این طرح هستند. وی با اشاره به سفر خود و شهرداران استان به شهر تبریز اظهارکرد: در این شهر از سایت محل دفن زباله بازدید شد و می‌طلبد شهرداران استان از تجارب این سفر برای بهبود ارائه خدمات شهری در حوزه کاری خود استفاده
 کنند. 

مدیر کل دفتر شهری و شورای استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به رایزنی‌ها ۶۶۰ میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان شهرداری‌ها برای مدیریت پسماند به شهرداری‌های استان پرداخت شد. کاظمی بیان کرد: از سرجمع این اعتبارات ۱۵۰، ۷۰، ۵۰، ۸۰، ۵۰، ۶۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان به ترتیب به شهرهای باشت، لیکک، چیتاب، چرام، سرفاریاب، دیشموک، سوق و لنده پرداخت شد که به همین میزان شهرداری‌ها نیز باید آورده در نظر بگیرند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید