• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78033
+
-

افتتاح 4 پروژه عمرانی شیرازدر دهه فجر

شهردار شیراز از تلاش برای افتتاح 4 پروژه چپگرد صدرا، تقاطع مهدیه–امیرکبیر، بزرگراه مهدیه و تقاطع شهید رودکی در دهه فجر امسال خبر داد. 

به گزارش ایسنا، «حیدر اسکندرپور» در بازدید از پروژه چپگرد صدرا گفت: مراحل اجرای پروژه سرعت قابل قبولی دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی ماه‌های آتی نیز سرعت اجرای آن افزایش می‌یابد. 

وی با اعلام این‌که تلاش داریم در دهه فجر 98 چپگرد صدرا به بهره‌برداری برسد،  افزود: طول این پروژه 900 متر است و بهره‌برداری از آن موجب روانی ترافیک در محدوده خروجی می‌شود. شهردار شیراز بر لزوم افزایش سرعت تکمیل پروژه چپگرد صدرا تأکید کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه شاهد کاهش ترافیک در مسیر خروجی صدرا به سمت شیراز، تردد روان و افزایش ایمنی عبور و مرور شهروندان در این مسیر خواهیم بود. 

اسکندرپور در بازدید از پروژه بزرگراه مهدیه گفت: این پروژه به طول 2200 متر و عرض 55 متر در اراضی پشت کارخانه سیمان واقع شده و تقاطع مهدیه-امیرکبیر در ورودی جنوب غربی شیراز را به تقاطع شهید رودکی در کمربندی متصل می‌کند. 

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که احداث بزرگراه مهدیه نیازمند حجم بالایی از کار اجرایی همچون 35 هزار متر‌ مربع سنگریزی و 700 هزار متر مکعب خاکریزی است، اما با برنامه‌‌ریزی انجام شده تلاش داریم در دهه فجر این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم. 

شهردار شیراز خطاب به مهندسان و رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز نیز تأکید کرد: با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی باید به گونه‌ای برای اجرای پروژه مهدیه برنامه‌‌ریزی شود که در 3 ماه آینده پروژه درصد قابل توجهی پیشرفت داشته باشد.  اسکندرپور همچنین در بازدید از تقاطع شهید رودکی عنوان کرد: فاز نخست این پروژه همزمان با هفته دولت سال گذشته به بهره‌برداری رسید و مراحل اجرایی پل دوم و سوم در حال انجام است. 

وی با اشاره به ترافیک عبوری خودروهای سبک و سنگین در محور کمربندی افزود: با توجه به وجود این ترافیک، عملیات تکمیل تقاطع شهید رودکی سخت است اما تلاش داریم در دهه فجر پل 2 و 3 را به بهره‌برداری برسانیم. شهردار شیراز از تلاش برای بهره‌برداری از تقاطع مهدیه–امیرکبیر در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: سرعت اجرای تقاطع مهدیه–امیرکبیر، تقاطع شهید رودکی و بزرگراه مهدیه باید به گونه‌‎‌ای باشد که در دهه فجر شاهد بهره‌برداری از هر سه پروژه به منظور تکمیل رینگ پیرامونی شیراز باشیم. 

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز نیز در حاشیه این بازدید گفت: تاکنون 50 درصد از عملیات خاکبرداری و کوه‌بری فاز 2 و 3 تقاطع شهید رودکی انجام شده و با برنامه‌‌ریزی انجام شده و تجهیز ماشین‌آلات تا پایان دی ماه عملیات کوه‌بری این تقاطع به اتمام می‌رسد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :