• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78085
+
-

سهمیه نفت مناطق گازرسانی‌شده قطع می‌شود

اخبار استان
سهمیه نفت مناطق گازرسانی‌شده قطع می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه نفت سفید در مناطق گازرسانی‌شده استان باید قطع شود.

 به گزارش ایسنا، «عزیز فیلی» در نشست کمیته سوخت کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به در پیش بودن فصل سرما، شرکت نفت موظف است برای نفت‌رسانی به تمام مناطق عشایری و روستایی استان که فاقد گاز هستند، اقدام کند. وی اظهار کرد: روستاهایی که عملیات گازرسانی در آنها انجام شده تنها 2 ماه مهلت دارند تا برای نصب انشعاب گاز اقدام کنند، وگرنه سهمیه نفت سفید این مناطق قطع می‌شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مناطق گازرسانی‌شده، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس باید مراکز آموزشی خود را به سوخت گازی تجهیز کنند. فیلی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز باید مراکز بهداشتی و درمانی خود را در مناطق گازرسانی‌شده به شبکه وصل کند. 

وی ادامه داد: نباید به افرادی که ساخت‌و‌ساز غیرقانونی انجام می‌دهند سهمیه نفت دولتی داده شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که 1600 خانوار اطراف شهر یاسوج گاز ندارند عنوان کرد: ۹ درصد شهرستان بویراحمد با جمعیتی حدود ۲۸ هزار نفر از نفت برای گرم کردن خانه‌های خود استفاده می‌کنند. 

فیلی با تاکید بر این‌که ۸۷ درصد از جمعیت شهری، روستایی و عشایری‌ استان از نعمت گاز برخوردارند تصریح کرد: همچنان ۱۳ درصد از مردم استان از نفت سفید استفاده می‌کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید