• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78121
+
-

تاکید استاندار بوشهر بر ساماندهی محوطه‌های تاریخی

استاندار بوشهر با تأکید بر ضرورت ساماندهی بناها و محوطه‌های تاریخی بوشهر گفت: این استان دارای آثار و ابنیه‌های تاریخی متعددی است. بنابراین باید زمینه حفظ این آثار تاریخی در شرایط مناسب فراهم شود. 

به گزارش ایسنا، «عبدالکریم گراوند» در بازدید از وضعیت بناها و میراث فرهنگی بندر بوشهر با تأکید بر اهمیت حفظ و احیای بناهای تاریخی اظهار کرد: حفاظت و صیانت از میراث گذشتگان اهمیت بالایی دارد و در این راستا توجه به این اماکن و تلاش برای مرمت و احیای اصولی آنها در دستور کار قرار دارد. 

وی مرمت اصولی و علمی بناهای تاریخی زیر نظر کارشناسان مجرب را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: با توجه به وجود بناهای تاریخی بسیار ارزشمند و برجسته باید زمینه حفظ و نگهداری آثار تاریخی در شرایط مناسب فراهم شود.

 استاندار بوشهر در بازدید از محوطه تاریخی ریشهر بوشهر با بیان این‌که این محوطه تاریخی گویای قدمت تاریخی بالای بوشهر در ادوار تاریخی است افزود: باید تمهیداتی در راستای ساماندهی این مجموعه تاریخی که از ظرفیت‌های بالای گردشگری برخوردار است اندیشیده شود. 

گراوند در بازدید از عمارت تاریخی تنگستانی در شهر بوشهر بیان کرد: این مجموعه می‌تواند در عرصه گردشگری مورد استفاده قرار بگیرد که اجرای طرح‌های مصوب این آثار تاریخی باید مورد توجه قرار بگیرد. گفتنی است موزه منطقه‌ای خلیج فارس، قبرستان متجاوزان انگلیسی در بوشهر، عمارت‌ ملک و هفت بنگله نیز مورد بازدید قرار گرفتند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید