• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78053
+
-

تالاب «الله‌آباد» قزوین خشک شد

تالاب «الله‌آباد» قزوین خشک شد

تالاب الله‌آباد واقع در جنوب شرقی استان قزوین که پس از چندین سال اوایل امسال و در پی بارندگی‌های قابل توجه و رهاسازی بخشی از سرریز آب سد طالقان دوباره جان گرفته بود، این روزها دوباره خشک شده است. 

مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست استان قزوین با تایید این موضوع به ایرنا گفت: تالاب الله‌آباد در زمره تالاب‌های فصلی قرار دارد و تبخیر آب به دلیل دمای بالای هوا در تابستان موجب خشکی آن می‌شود. 

حسن پسندیده بیان کرد: البته بسیاری از تالاب‌های کشور در فصل تابستان دچار چنین وضعیتی می‌شوند.وی ادامه داد: وضعیت تالاب‌ها از حیث برخورداری از آب و یا خشک شدن آنها به منابع تامین آب و حقابه زیست‌محیطی آنها بازمی‌گردد.

 با توجه به این‌که منابعی چون خررود و ابهررود که قبلا بخشی از آب تالاب الله‌آباد را تامین می‌کردند، اکنون به این تالاب سرریز نمی‌شوند خشک شدن تالاب الله‌آباد طبیعی است. 

مدیرکل حفاظت محیط‌‌ زیست استان قزوین با بیان این‌که به احیای دوباره تالاب الله‌آباد امیدواریم، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با بارش‌های پاییزی تالاب الله‌آباد دوباره پرآب شود و برای روزهایی از سال محل ‌زیست پرندگان مهاجر باشد. 

تالاب الله‌آباد در جنوب شرقی استان به دنبال بارندگی‌های اوایل امسال و پس از رهاسازی سرریز بخشی از آب سد طالقان پس از چندین سال احیا و پرآب شده بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید