• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78007
+
-

نظارت ویژه بر بازار نوشت افزار زنجان

رئیس سازمان صمت استان: طرح تشدید بازرسی از بازار اقلام پرمصرف ماه مهر با مشارکت 300 ناظر آغاز شده و تا دهم مهر ادامه دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اقلام پرمصرف ویژه فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس طبق روال سال‌های گذشته تا دهم مهر در این استان اجرا می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی این سازمان، ناصر فغفوری هدف از اجرای این طرح را تنظیم بازار نوشت‌افزار و اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان عنوان کرد. 

وی ادامه داد: پایش مستقیم بازار در زمینه تامین و توزیع نوشت‌افزار توسط واحدهای تامین‌کننده آن‌ها، برخورد با احتکار و عرضه نکردن لوازم، جلوگیری از فروش نوشت‌افزار تقلبی، ممانعت از فروش اجباری، رعایت درصدهای سود مجاز و الزام درج قیمت‌ها از مواردی است که در این طرح مورد بررسی و نظارت بازرسان قرار می‌گیرد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: وحدت رویه در اقدامات نظارتی و کنترل بازار با هدف برقراری آرامش نیز از دیگر هدف‌های اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس است. 

فغفوری افزود: در این زمینه از همکاری اداره‌های کل استاندارد، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف نیز در قالب گشت‌های مشترک بازرسی استفاده می‌شود. 

وی یادآور شد: در این طرح، علاوه بر بهره‌مندی از پتانسیل ناظران افتخاری به‌صورت نامحسوس در سطح نمایشگاه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و سایر مراکز عرضه اقلام تحریری، ۳۰ نفر بازرس اصلی نیز نظارت کامل بر روند توزیع کالاها دارند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در هفته پایانی شهریور، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مرکز استان و شهرستان‌ها برپا می‌شود. بازرسان اصناف با هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی در این نمایشگاه‌ها حضور فعال دارند و بر کالاهای عرضه‌شده نظارت خواهند کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید