• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78021
+
-

همدان؛ میزبان نوجوانان فوتبال آسیا

فوتبال
همدان؛ میزبان نوجوانان فوتبال آسیا

شهر همدان این روزها در تدارک آماده‌سازی برای میزبانی دور مقدماتی فوتبال نوجوانان زیر ۱۶ سال آسیاست و برای برگزاری این رخداد ورزشی لحظه‌شماری می‌کند. 

به گزارش ایرنا، مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتبال نوجوانان قهرمانی آسیا در 2 منطقه غرب (۲۵ تیم) و شرق (۲۲ تیم) برگزار می‌شود. 

براساس قرعه‌کشی انجام‌شده تیم ‌ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در گروه سوم مسابقات میزبان تیم‌های افغانستان، فلسطین و مالدیو خواهد بود ضمن این‌که دیگر تیم‌ها نیز در ۱۰ گروه به رقابت خواهند پرداخت. 

برترین تیم‌های ۱۱ گروه این مسابقات به صورت مستقیم راهی مرحله نهایی می‌شوند و از میان برترین تیم‌های دوم گروه‌ها نیز 4 تیم به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد. 


ایران و مالدیو؛ بازی آغازین

مسابقات گروه سوم از مرحله مقدماتی فوتبال قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا از ۲۷ تا ۳۱ شهریورماه جاری به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در این مسابقات با تیم‌های افغانستان، فلسطین و مالدیو هم‌گروه است. 

بر این اساس تیم‌های ایران و مالدیو از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه روز چهارشنبه ۲۷ شهریور به مصاف هم می‌روند و افغانستان و فلسطین نیز ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه همین روز دیدار می‌کنند. جمعه ۲۹ شهریورماه نیز مالدیو و افغانستان از ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه دیدار خواهند کرد و فلسطین و ایران ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه به مصاف هم می‌روند. 

یکشنبه ۳۱ شهریورماه نیز ایران و افغانستان ساعت ۱۸ و 45 دقیقه و فلسطین و مالدیو ساعت ۱۵ و 45 دقیقه با هم رقابت خواهند کرد. 


۲ هتل؛ میزبان مهمانان خارجی

برای اسکان مهمانان خارجی و داخلی این دوره از مسابقات نیز ۲ هتل پارسیان ارم و باباطاهر همدان معرفی شده است. 

طبق برنامه‌‌ریزی انجام‌شده قرار است مسئولان، داوران و نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در هتل پارسیان ارم اسکان یابند و تیم‌های شرکت‌کننده نیز در هتل باباطاهر اقامت خواهند داشت. 

همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال نیز در هتل پارسیان ارم اقامت می‌کنند. هر ۲ هتل از هتل‌های باکیفیت و مورد تایید اِی‌اف‌سی در همدان هستند. 


اختصاص 3 زمین تمرین به تیم‌ها

دبیر برگزاری مسابقات گروه 3 مقدماتی فوتبال آسیا در همدان با اشاره به اختصاص 3 زمین تمرین به تیم‌های شرکت‌کننده در این گروه گفت: دغدغه‌ای برای آماده‌سازی تیم‌ها در طول مسابقات وجود ندارد. 

مهدی بوجاریان اظهار کرد: زمین‌های چمن ورزشگاه شهدای قدس، زمین چمن دانشگاه آزاد اسلامی همدان و نیز ورزشگاه جوانان شهرستان بهار برای تمرین تیم‌ها در نظر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: ورزشگاه ۱۰ هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حاجی‌بابایی مریانج نیز محل برگزاری مسابقات این گروه است. 

این مسئول افزود: برای برنامه‌‌ریزی منظم تمرین و مسابقه تیم‌های گروه 3 مقدماتی نوجوانان آسیا در همدان، بازی‌های نمایندگان فوتبال این استان در لیگ‌های کشوری نیز تغییر کرد. 


آخرین اردوی تیم ‌ملی در همدان

دبیر برگزاری مسابقات گروه 3 مقدماتی فوتبال آسیا در همدان گفت: تیم ‌ملی ایران نخستین تیمی است که وارد همدان شده و آخرین اردوی تدارکاتی خود را برپا کرده است. 

بوجاریان خاطرنشان کرد: همچنین سایر کشورهای این گروه به زودی به همدان سفر می‌کنند و محل اسکان و برنامه تمرینی آنها نیز مشخص شده است. وی یادآور شد: همه تیم‌ها می‌توانند حتی به طور هم‌زمان تمرین کنند و بهترین زمین‌های چمن شهر در اختیار آنها قرار می‌گیرد. 


بازی در کوچک‌ترین شهر فوتبالی ایران

رئیس اداره ورزش و جوانان مریانج نیز گفت: این شهر با 11 هزار نفر جمعیت و برخورداری از ورزشگاه ۱۰ هزار نفری، کوچک‌ترین شهر فوتبالی کشور به شمار می‌رود که میزبان مسابقات مقدماتی فوتبال نوجوانان آسیا خواهد بود. 

سیدامیرحسینی تصریح کرد: مریانج پیش از این نیز تجربه میزبانی دور نهایی زیر ۱۴ ساله‌های آسیا را داشته است و برگزاری شایسته مسابقات بین‌المللی باعث شد بار دیگر این میزبانی به این شهر واگذار شود. 

وی توضیح داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در بازدید از امکانات این ورزشگاه شرایط را برای برگزاری رقابت‌های مقدماتی نوجوانان قاره کهن، استاندارد اعلام کرد. 

رئیس اداره ورزش و جوانان مریانج افزود: ورزشگاه ۱۰ هزار نفری شهید حاجی‌بابایی شامل چمن طبیعی با آبیاری مکانیزه، سکوهای مسقف، اتاق دوپینگ، اتاق کنفرانس خبری، اتاق پزشکی، منطقه میکزون، 4 رختکن مجهز، اسکوربرد، سالن بدنسازی و امکان بازی در شب با داشتن دکل‌های نوری ۱۴۰۰ لوکس و ساختمان وی‌آی‌پی است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید