• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 21 شهریور 1398
کد مطلب : 77979
+
-

با مردم

   تبعیض در پذیرش دانشجویان دکتری
با انتشار کارنامه نهایی شرکت‌کنندگان دکتری (پی‌اچ.دی)، یک درجه دیگر به بی‌اخلاقی نزدیک‌تر شدیم. باز هم هیأت علمی اغلب دانشگاه‌ها، دانشجویان کارشناسی ارشد خود را با هر میزان سواد به دانشجویان با سوادتر دانشگاه‌های دیگر ترجیح دادند. مگر می‌شود کسی که در مصاحبه به‌اصطلاح علمی در دانشگاه تهران ۲۲ امتیاز بیاورد، در دانشگاه گیلان ۴ امتیاز بگیرد؟ واقعا مسئول نظارت بر آزمون‌های مصاحبه دکتری کیست؟
پدر یک دانشجو

   صدا و سیما به مردم توضیح دهد
آیا روابط‌عمومی‌های شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی آن‌قدر به علاقه و شعور مخاطبان خود احترام نمی‌گذارند که طی بیانیه‌ای دوخطی، علت عدم‌پوشش بازی‌های فوتبال دسته اول کشور را بیان کنند؟
فرهاد فهیمی‌جو از تهران

   کم‌فروشی شکر در فردوس شرق
فروشگاه بزرگی در فردوس شرق تهران، شکر را به جای کیلویی 4200تومان با کم‌فروشی و کاهش وزن آن به 700گرم،4200 می‌فروشد. برخی فروشگاه‌های بزرگ به سادگی سر مردم کلاه می‌گذارند.
نویدی از فردوس شرق

   گرامیداشت آیت‌الله طالقانی چه شد؟
روز 19شهریور در چهلمین سال درگذشت آیت‌الله طالقانی هیچ یادی از این مجاهد بزرگ و انقلابی نشد؛ درحالی‌که همواره از این بزرگمرد به‌عنوان ابوذر زمان، پدر طالقانی، زبانش چون شمشیر بران و امثالهم یاد می‌شود. آیت‌الله طالقانی چقدر شکنجه و زندان را به‌خاطر این کشور تحمل کرد، ‌ولی در چهلمین سالگرد درگذشتش سر مزار این مجاهد شهید حتی یک شاخه گل هم نبود.
دلسوخته وطن

   جولان معتادان در محله‌های ناصرخسرو
معتادان در محله‌های مسکونی ناصرخسرو جولان می‌دهند و پلیس توجه چندانی به جمع‌آوری آنها ندارد.
میثم پورقاسمی از تهران

   نگهداران سالمند و کودک بدون بیمه و آتیه
در 60سالگی و بعد از 30سال کار نگهداری از سالمند و کودکیاری هیچ حقوق و بیمه‌ای ندارم. درحالی‌که برای کار کردن در منازل مردم باید تحت نظارت سازمان‌ها و نهادها باشیم تا برای کار معرفی شویم. اگر روزی کار نکنیم چه خواهد شد؟
طاهری از تهران

   وضعیت نامناسب نظافت و تخلیه زباله در سعادت‌آباد
از مسئولان شهرداری دعوت می‌کنیم که بازدید سرزده‌ای از محله سعادت‌آباد داشته باشند و وضعیت نظافت و تخلیه زباله در منطقه را از نزدیک ببینند تا بلکه متقاعد شوند که باید فکری برای این وضعیت کرد.
بابایی از سعادت‌آباد

   تاریکی بلوار استقلال منطقه4 
بلوار استقلال واقع در منطقه4 شهرداری تهران به‌رغم پیگیری‌های مردم از مسئولان همچنان تاریک و شبها خطر‌آفرین است. 
ساده از خیابان هنگام 
 
   2برابر شدن قیمت ماهی سالمون 
در بازار بزرگ رشت که قطب ماهی‌فروشی است، ماهی پرورشی سالمون کیلویی 45000تومان است درحالی‌که پارسال کیلویی 22000تومان بود؟ این افزایش قیمت چه ارتباطی به تحریم و نرخ ارز دارد؟ 
خانقاهی از رشت 
 
   مسئولان درختان جایگزین بکارند 
با توجه به گسترش بازسازی بافت‌های فرسوده درختان زودتر زرد شده‌ یا خشک می‌شوند. از مسئولان تقاضا می‌شود آنها را جایگزین کنند. 
محمدی از تهران

پاسخ مسئولان

به مجموعه بین راهی افلاک تذکر داده شد
روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به‌دنبال درج پیام مردمی با موضوع وضعیت بد سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی در تاریخ 27تیرماه 98 در ستون «با مردم» پاسخ داده است: «ضمن سپاس از انعکاس دیدگاه‌ها و نقطه نظرات هموطنان و ظرفیت ایجادشده برای پاسخگویی به مردم، به اطلاع می‌رساند، مجتمع قضایی رفاهی بین راهی افلاک در آزادراه ساوه- همدان با اخذ موافقت اصولی از این سازمان توسط بخش خصوصی احداث، نگهداری و بهره‌برداری می‌شود که برابر هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به‌منظور تامین بخشی از هزینه‌های جاری نگهداری سرویس‌های بهداشتی در مجتمع‌های بین راهی، مبلغی از استفاده‌کنندگان اخذ می‌شود که بر این کار توسط مسئولان مرتبط نظارت می‌شود. با این حال موضوع مورد اشاره هموطن گرامی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اعلام شده تا ضمن بهبود و ارتقای کیفیت در مجموعه یادشده به‌خصوص در سرویس‌های بهداشتی، برخورد مناسب کارکنان تحت پوشش با مراجعه‌کنندگان، مورد پیگیری قرار گیرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید