• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 21 شهریور 1398
کد مطلب : 77975
+
-

وحشت از آمار قربانیان طوفان دوریان

وحشت از آمار قربانیان طوفان دوریان

چند روز پس از عبور طوفان هولناک دوریان از مجمع‌الجزایر باهاما، رسانه‌های محلی مدعی شده‌اند که آمار واقعی قربانیان چندین برابر آماری است که از سوی دولت اعلام شده است.
به گزارش همشهری، روز سه‌شنبه و در ادامه عملیات آواربرداری از مناطق طوفان‌زده باهاما اعلام شد که طوفان دوریان تا‌کنون جان 50نفر را در این کشور گرفته است. این آمار در حالی اعلام شد که رسانه‌های محلی مدعی شده‌اند که آمار واقعی قربانیان حتی ممکن است به 3هزار نفر برسد. نشریه پانچ در گزارشی اعلام کرد که تنها در جزیره بزرگ آباکو امکان دارد که آمار قربانیان به ده‌ها برابر افزایش پیدا کند؛ چرا که در سایتی که برای پیدا کردن افراد گمشده در طوفان راه‌اندازی شده، هزاران نفر نام اعضای خانواده‌شان را که ناپدید شده‌اند و خبری از آنها نیست درج کرده‌اند و این احتمال وجود دارد که با توجه به جاری شدن سیل در مناطق طوفان‌زده، اجساد قربانیان به دریا منتقل شده‌ باشد.
رسانه‌های محلی باهاما مدعی هستند که دولت قصد دارد آمار واقعی کشته‌شدگان را پنهان کند و حتی نخست‌وزیر این کشور اعلام کرده که «شمارش کشته‌شدگان اولویت ما نیست، بلکه اولویت ما پیدا کردن افرادی است که گم شده‌اند و نجات آنهاست.» براساس گزارش‌ها طوفان تنها در جزیره بزرگ آباکو باعث بی‌خانمان‌شدن 10هزار نفر شده است. این در حالی است که بسیاری از این افراد توسط امدادگران و نیروهای محلی از مرگ نجات پیدا کرده‌اند. تصاویر منتشر شده از خسارات طوفان از این حکایت دارد هزاران خانه به‌طور کامل نابود شده‌اند و تلاش‌های جست‌‌وجوگران برای پیدا کردن افراد ناپدید‌شده و اجساد قربانیان احتمالی ادامه دارد. از‌سوی دیگر خطر گرسنگی، نجات یافتگان را تهدید می‌کند و تلاش‌ها برای امدادرسانی به بازماندگان طوفان دوریان که مرگبارترین طوفان تاریخ این کشور لقب گرفته است، ادامه دارد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :