• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77830
+
-

تصویب اولویت‌های پژوهشی یزد

در اولین جلسه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی و با حضور سایر اعضاء اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان یزد تصویب شد.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان در این نشست گفت: براساس آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان‌ها، کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با اهدف مشخص از جمله ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباط مناسب بین دستگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به منظور حمایت و فعال کردن ظرفیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی استان تشکیل شده‌ است. 

«سید مجتبی حسینی‌پور» افزود: براساس قانون بودجه سال ۹۸، اعتبارات پژوهشی سال جاری شامل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای ۲۴ دستگاه استان به غیر از فصول یک و شش خواهد بود که به صورت تجمیع در اختیار کارگروه قرار می‌گیرد تا در امور پژوهشی و توسعه فناوری استان مورد استفاده قرار گیرد. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی یزد مهم‌ترین سیاست تحقیقاتی را شامل اجرای پژوهش‌های کاربردی برای رفع مشکلات توسعه استان با رعایت سیاست‌ها و اولویت‌های پژوهشی و فناوری استان و کشور برشمرد و اظهار کرد: بر این اساس محورهای آب و محیط زیست، اشتغال و سرمایه‌گذاری، حکمرانی خوب، تعادل و توازن منطقه‌ای، فناوری، نوآوری و بهره‌وری به عنوان اولویت‌های پژوهشی در امسال در استان مصوب شد.

وی تأکید کرد: پژوهش‌های دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس این اولویت‌ها و در قالب طرح‌های کاربردی و در راستای رفع نیازهای توسعه‌ای استان صورت گیرد.
دبیر کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با اشاره به ارائه گزارش اقدامات و فعالیت‌های سازمان عامل منطقه ویژه فناوری استان هم گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی وظایفشان را در حوزه نوآوری و فناوری بهتر بشناسند.

حسینی‌پور در این زمینه تصریح کرد: برای این‌که بتوانیم برآیند خوبی از فعالیت دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های نوآوری و فناوری داشته باشیم؛ در این خصوص یک برنامه عملیاتی تدوین خواهد شد.
وی همچنین از اجرای ۱۷ طرح پژوهشی در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد طرح پژوهشی که از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان و یک درصد اعتبارات هزینه‌ای تامین اعتبار شده است، تعداد 7 طرح پایان‌یافته و ۱۱ طرح نیز ضمن جذب اعتبار، در حال اجراست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید