• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77639
+
-

کافه مجلس / ایران

کافه مجلس
کافه مجلس / ایران


داستان اتم «گاندوی دوم» بود
علی مطهری، نماینده مجلس مستند داستان اتم درباره برجام را غیرمنصفانه توصیف کرد و آن را «گاندوی دوم» نامید. به گزارش ایسنا، مطهری در یادداشتی با عنوان «داستان اتم یا گاندوی دوم» نوشت: مستند داستان اتم که روز جمعه از شبکه ۳ سیما پخش شد در واقع تحریف تاریخچه برجام بود. این برنامه به عوام‌فریبی و مغالطه پرداخته و تصویب ۲۰ دقیقه‌ای جزئیات برجام در مجلس را تلویحاً خیانت معرفی کرد، درحالی‌که اولا برجام نیاز به تصویب مجلس نداشت. در یادداشت مطهری آمده است: «مستند داستان اتم با زیرکی، مذاکره‌کنندگان برجام را یک طرف قرار داد و مقام رهبری را طرف دیگر.» نویسنده با اشاره به کارشکنی مخالفان اجرای برجام نوشت: «همه می‌دانیم که بخشی از حکومت مصمم بود که برجام اجرا نشود و برای رسیدن به این هدف خود از هیچ اقدامی نظیر ترساندن متقاضیان سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و موشک‌پراکنی بی‌موقع و مخالفت با قراردادهایی نظیر قرارداد خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس و معطل کردن قراردادهای نفتی دریغ نکردند.»

معمای صدرالساداتی‌ها
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی مطلبی در توضیح موضوع مفقود شدن صدرالساداتی، نماینده مجلس خبرگان و برادرش و تعدادی از همراهانش گفت: «هیچ دستگیری و بازداشتی در کار نبوده است، اینها مگر استوری نمی‌کنند خب یعنی گوشی همراه آنها هست، خب با خانواده خود تماس می‌گرفتند و اطلاع می‌دادند.» وی افزود: «ما رد آنها را داریم که در کجای قم و در کدام روستاهای قم بودند. به فردو رفته بودند و حتی در جاهایی در مسیر زغال برای قلیان خریدند. همه اینها را داریم و مشخص است.» به گزارش ایسنا، طی 2 روز گذشته اخباری مبنی بر ناپدید شدن حجت‌الاسلام والمسلمین سیدروح‌الله صدرالساداتی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، منتشر شد که دبیرخانه این مجلس اعلام کرد از لحظه انتشار این خبر، پیگیر موضوع بوده است. در نهایت شنبه شب صدرالساداتی در استوری اینستاگرام خود تصویری منتشر و عنوان کرد که «نه در قم هستیم و نه اختفای اختیاری داشتیم...»

عراق حامی ایران باشد
رئیس هیأت پارلمانی بین‌المجالس آسیا در دیدار رئیس مجلس عراق بر ضرورت حمایت بغداد از ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه تأکید کرد. به گزارش ایسنا، سیده فاطمه ذوالقدر در دیدار الحلبوسی، رئیس مجلس عراق، گفت: انتظار می‌رود همانطور که در روزهای سخت حمله داعش، مردم و دولت ایران در کنار مردم و دولت عراق بودند، هم‌اینک عراق نیز در برابر تحریم‌های ظالمانه که علیه ایران و مردم شریف آن روا داشته‌اند، همراه و حامی ایران باشد.

سؤال از رئیس‌جمهور تابو نیست
سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس ضمن اعلام مخالفت با افزایش وزارتخانه‌ها گفت: وقتی معاونین رئیس‌جمهور تخلفاتی را انجام می‌دهند، باید از مقام بالادستی آن یعنی رئیس‌جمهور سؤال کرد. به گزارش فارس، ابطحی تصریح کرد: سؤال از رئیس‌جمهور تابو نیست؛ وقتی معاون رئیس‌جمهور تخلفاتی را انجام می‌دهد، راهکار آن پاسخ رئیس‌جمهور به مجلس است. وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس وظایف خود را در قبال رئیس‌جمهور و دولت به خوبی انجام نمی‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید