• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77169
+
-

سراهای بازار تاریخی اراک گذر فرهنگی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: سراهای بازار تاریخی اراک باید به مکانی برای گفت‌و‌گوی فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند.

به گزارش ایرنا «بهروز اکرمی» در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی افزود: اجرای طرح گذر فرهنگ و هنر، پاسخی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه بوده و نیاز است این طرح در سراهای بازار اراک که اکنون بدون استفاده باقی مانده‌اند، اجرایی شود.

وی ادامه داد: اکنون با وجود نیاز اصلی هنرمندان صنایع ‌دستی به مکانی برای عرضه محصولات، استفاده تجاری، اجتماعی و فرهنگی از سراهای تاریخی اراک نمی‌شود. 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: فرمانداری اراک، شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اصناف، اداره کل کتابخانه‌ها، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری و هیات امنای بازار باید زمینه تبدیل سراها به مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنند.

اکرمی با یادآوری برگزاری آیین پدران مفاخر استان مرکزی گفت: تکریم بزرگان و مفاخر استان و کشور با هدف معرفی آنان به نسل جوان و نوجوان و نشر و بازتولید این افراد در جامعه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مردم و نسل جوان و نوجوان جامعه به دنبال بزرگداشت و تکریم مفاخر استان مرکزی با توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و تاریخ کهن استان و کشور آشنا شده و این مفاخر به الگویی برای جامعه تبدیل می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: امیرکبیر فراهانی در مدت فعالیت خود به عنوان صدر اعظم کشور با وجود مشکلات و کاستی‌ها اقدامات و فعالیت‌های خوبی برای کشور انجام داد.

اکرمی افزود: مدیران و مسئولان استانی باید با الگوگیری از امیرکبیر، تلاش برای رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور و استان را در دستور کار خود قرار دهند.
فرماندار شهرستان اراک نیز در این نشست با یادآوری ایجاد مدرسه و بیمارستان امیرکبیر گفت: 4 واحد در حیاط بیمارستان امیرکبیر اراک وجود دارد که تحت هیچ شرایطی نباید مسئولان اجازه دهند این واحدها از بیمارستان جدا شود.

«حسین بختیاری» افزود: بیمارستان امیرکبیر متعلق به تمام مردم است و این 4 واحد برای ارائه خدمات درمانی باید تحت مالکیت این بیمارستان باقی بماند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: طرح گذر فرهنگ و هنر با رویکرد حمایت از بخش خصوصی و مردم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده است.
«علیرضا حاج‌علی‌بیگی» افزود: این طرح در فضاهای فرهنگی و هنری از جمله مدارس، کاروانسراها و مراکز فرهنگی که بهره‌برداری از آنها متوقف شده و امکان بازسازی دارند، قابل اجراست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید