• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77148
+
-

قیمت کالاها در قم پایین‌تر از متوسط کشوری است

معاون استاندار قم گفت: متوسط قیمت کالاها در استان قم از میانگین ۲۸ استان کشور پایین‌تر است و نرخ تورم کمتری در استان داریم. 

به گزارش ایسنا، «مهرداد غضنفری» در جلسه کارگروه تنظیم بازار در مورد قیمت مرغ کشتار روز بیان کرد: با کنترل، نظارت و بازرسی مناسب و کمک دستگاه‌های متولی توانستیم قیمت مرغ را کنترل کنیم و به 12 هزار و 400 تومان برسانیم که پایین‌تر از قیمت متوسط کشور است.  وی ادامه داد: ۷۰۰ تن مرغ تنظیم بازار عرضه در استان عرضه شده که بیشترین مقدار بین سایر استان‌های کشور است. 

معاون استاندار قم افزود: برای ادامه‌ کنترل قیمت مرغ، دانه‌ خوراک مرغ تأمین شده است و به مرغداران داده خواهد شد. همچنین نزدیک به ۹۰۰ هزار عدد جوجه‌‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است تا در مهر شاهد کمبود مرغ کشتار روز نباشیم. 

غضنفری در مورد برپایی نمایشگاه عرضه کالای پاییزه گفت: باید مانند سال قبل تخفیفات ویژه‌ای برای اجاره‌ غرفه‌ها در نظرگرفته شود تا تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم تحریر بتوانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت لوازم تحریر نسبت به سال قبل باید امسال نمایشگاه‌ عرضه مستقیم کالای پاییزه برگزار شود. اولویت مهم عرضه لوازم تحریر ساخت داخل استان در نمایشگاه پاییزه است و چنانچه تولیدکنندگان قمی استقبال نکنند، ناچاریم غرفه‌ها را به تولیدکنندگان سایر استان‌ها واگذار کنیم. 

رئیس اتحادیه‌ ناشران و کتاب‌فروشان استان قم گفت: از ۱۱ تا ۲۵ شهریور نمایشگاه عرضه‌ لوازم تحریر با ۵ درصد تخفیف زیر قیمت بازار در مجتمع ناشران در حال برگزاری است و نزدیک به ۱۵ غرفه در حال حاضر وجود دارد که در صورت استقبال ظرفیت افزایش تا ۶۰ غرفه را در طبقات مجتمع ناشران داریم. 

«سیدمحمود حسینی» در مورد توزیع دفتر با نرخ دولتی عنوان کرد: با توجه به این‌که استان قم ۲۶۰ هزار دانش‌آموز دارد، تعداد ۱۷۰ هزار دفترچه و ۱۸۰ هزار دفتر ۸۰ برگ با نرخ دولتی به استان قم اختصاص داده شده است. اولویت توزیع با دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی است و بقیه آن در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم با نرخ مصوب دولتی توزیع خواهد شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید