• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77134
+
-

بهره‌برداری از 40 طرح درمانی در سمنان

همزمان با سفر وزیر بهداشت به استان سمنان، ۴۰ طرح بهداشتی درمانی با اعتبار 2400 میلیارد ریال کلنگ‌زنی و بهره‌برداری ‌شد. به گزارش ایرنا، چند طرح‌ درمانی و آموزشی بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهر سمنان از جمله این طرح‌ها بود که با ورود وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سمنان به بهره‌برداری رسید. 

«سعید نمکی» وزیر بهداشت در سفر یک‌روزه به استان سمنان پس از افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی مربوط به حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سرخه، در شهر سمنان اتاق‌های پیشرفته عمل، بخش وی‌آی‌پی و بخش فوق تخصصی کودکان در بیمارستان امیرالمومنین(ع) را افتتاح کرد. 

همچنین در این سفر شروع مرحله جدید توسعه مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) کلنگ‌زنی شد. اتاق‌های عمل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان با کاربری درمانی در زیربنای ۷۰۰ متر‌ مربع با صرف اعتبار ۸۵ میلیارد ریال، بخش فوق تخصصی کودکان بیمارستان امیر المومنین‌(ع) سمنان در مساحت ۴۶۵ متر‌ مربع با ۱۶ تخت بستری و اعتبار ۱۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال، بخش وی‌آی‌پی با صرف اعتبار 5 میلیارد ریال با زیربنای ۴۵۰ متر‌ مربع ساخته و تجهیز شده است. 

شروع ساخت گام جدید مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین(ع) با کاربری درمانی و آموزشی در زیربنای 7 هزار متر‌ مربع از دیگر طرح‌های عمرانی حوزه سلامت بود که با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه برای ساخت و تجهیز با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کلنگ‌زنی شد.


وعده وزیر برای تکمیل مرکز سوختگی 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر یک‌روزه به استان سمنان از روند ساخت تنها مرکز سوختگی و مرکز غربالگری و سرطان استان سمنان بازدید کرد و برای تکمیل این ۲ مرکز قول مساعد داد. مرکز سوختگی سمنان با کاربری درمانی، در زیربنای 7 هزار متر‌ مربع، عملیات ساخت آن از سال 96 شروع شده و تکمیل این مرکز یکی از مطالبات جدی مردم استان سمنان است.  

اعتبار ساخت مرکز سوختگی در دست ساخت ۳۵۰ میلیارد ریال و هزینه تجهیز ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است. مرکز غربالگری و سرطان با کاربری درمان از دیگر طرح‌های عمرانی در دست ساخت استان سمنان در بخش سلامت است که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روند ساخت آن بازدید کرد. 

عملیات ساخت مرکز غربالگری و سرطان سمنان با زیربنای 5 هزار متر‌ مربع از سال 96 در جوار مرکز سوختگی شروع شده و تکمیل این طرح از دیگر خواسته‌های مردم استان سمنان است. براساس برآوردهای انجام شده مرکز غربالگری و سرطان نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساخت و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تکمیل ۲ مرکز سوختگی و مرکز غربالگری و سرطان نیازمند حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.


ساخت  2 مرکز سوختگی تا  مرداد سال آینده

«نوید دانایی» افزود: براساس قراردادها در صورت تأمین اعتبار این ۲ مرکز تا مرداد ۹۹ ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: به استان سمنان برای تکمیل این ۲ طرح کمک می‌شود. بنابراین پیمانکار کار خود را به دلیل پرداخت نشدن مطالبات نباید به تعویق بیندازد، چراکه به‌زودی این هزینه‌ها به پیمانکار پرداخت می‌شود.

 نبود مرکز درمانی تخصصی سوختگی در استان ۷۰۰ هزار نفری سمنان مشکلاتی عدیده‌ای برای مردم این دیار ایجاد کرده است، به طوری که بیماران برای درمانشان باید به استان‌های همجوار سفر کنند.

مردم سمنان اکنون برای درمان سوختگی شدید به استان‌های مازندران و تهران می‌روند که به لحاظ اقتصادی و روحی و روانی هزینه سنگینی را متحمل می‌شوند.

تکمیل بیمارستان جامع فوق تخصصی سوختگی سمنان علاوه بر ارائه خدمات درمانی به بیماران داخل استان، به لحاظ واقع شدن در مسیر تردد مسافران در راه ارتباطی شرق به غرب کشور می‌تواند به دیگر هموطنان هم خدمات ارائه دهد.

وزیر بهداشت در این سفر، مرکز جامع سلامت شهری آموزشی فامیلی را نیز در زیربنای ۵۸۰ متر‌ مربع با صرف هزینه ۱۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال افتتاح کرد.


افتتاح خوابگاه دانشکده پیراپزشکی سرخه 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک‌روزه به استان سمنان، خوابگاه خیرساز دخترانه دانشکده پیراپزشکی شهرستان سرخه را افتتاح کرد.
بهره‌برداری از خوابگاه خیرساز دخترانه دانشکده پیراپزشکی شهرستان سرخه یکی از طرح‌های سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که افتتاح شد. این خوابگاه دارای ظرفیت ۱۸۰ نفره با زیر بنای آن 2350 متر‌ مربع است.

این خبر را به اشتراک بگذارید