• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77130
+
-

خبر خوش برای معلمان حق‌التدریسی سمنانی

مدیر کل آموزش و پرورش استان: ۵۰ نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان از مهر امسال وارد آموزش و پرورش استان می‌شوند

آموزش
خبر خوش برای معلمان حق‌التدریسی سمنانی

مدیر کل آموزش و پرورش سمنان گفت: ۴۳۵ نیروی حق‌التدریسی در استان فعالیت دارند که براساس وعده‌های وزارت آموزش و پرورش تا پایان شهریور امسال بدون آزمون، استخدام پیمانی می‌شوند.

«محمد دستورانی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: با توجه به تغییر وزیر آموزش و پرورش این احتمال وجود داشت که پیمانی شدن نیروهای حق‌التدریسی با تاخیر انجام شود، اما براساس مساعدت‌های وزارتخانه، به طور حتم این افراد تا پایان شهریور پیمانی می‌شوند.

وی اضافه کرد: در روزهای گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبه‌ فرهنگیان بازنشسته استان با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده پرداخت شد.


استخدام ۲۴۲ نفر 

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: ۲۶۲ نفر دانشجو معلم از سمنان، مهر امسال در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور مشغول به تحصیل می‌شوند که اکنون مراحل انجام مصاحبه‌های عقیدتی و تخصصی این افراد در حال انجام است. این دانشجویان بعد از دانش‌آموختگی به بدنه آموزش و پرورش استان اضافه می‌شوند.

وی ادامه داد: برای ۲۴۲ نفر از فرهنگیان براساس ماده ۲۸ بودجه سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه هر هفته کلاس‌های مهارت‌آموزی برگزار می‌شود و آنها در دیگر روزهای هفته به آموزش در مدارس مشغول خواهند شد.

دستورانی افزود: ۵۰ نفر دیگر از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان نیز از مهر امسال‌ به بدنه آموزش و پرورش استان اضافه می‌شوند.


هیچ کلاس درسی بدون معلم نمی‌ماند

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: شاید در سال تحصیلی جدید برخی از مدارس استان معاون یا مشاور نداشته باشند، اما هیچ کلاس درسی در سمنان بدون معلم نخواهد بود.

وی بیان کرد: امسال ۴۷۰ معلم در سمنان بازنشسته شدند که با رایزنی‌های انجام شده و افزایش تعداد نیروها در بخش‌های مختلف و خرید خدمت، تا حدود زیادی برای جبران کسری نیروی انسانی در آموزش و پرورش اقدام شده است.

دستورانی اضافه کرد: تراز ورودی و خروجی کارکنان آموزش و پرورش در استان مثبت است و مجموع نیروهایی که امسال به این اداره کل وارد شدند بیشتر از خروجی‌هاست.

خریداری ۱۷ کانکس  برای دانش‌آموزان حسین‌آباد 

این مسئول اظهار کرد: ۱۷ کانکس برای تامین فضای آموزشی مناطق حسین‌آباد و نردین در شهرستان میامی خریداری شد که به زودی وارد منطقه می‌شود. وی بیان کرد: از مجموع مدارس منطقه حسین‌آباد، کالپوش به علت رانش دچار آسیب‌هایی شد و 3 مرکز آموزشی خسارتی ندید. تعدادی از دانش‌آموزان حسین‌آباد در سال تحصیلی ۹8-۹9 در مدارس حسین‌آباد مشغول به تحصیل خواهند شد.


افتتاح 7 طرح آموزشی

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: 7 طرح آموزشی مهر امسال در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان افتتاح می‌شود.

دستورانی افزود: ۹۰ طرح آموزشی در استان در حال ساخت بوده که عملیات ساخت ۱۱ طرح از این تعداد در مرکز استان در حال انجام است.


یک مدرسه، یک دانش‌آموز

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۹8-۹9 یک مدرسه تک‌دانش‌آموزی در منطقه زمان‌آباد بیارجمند در شرق استان فعال خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: ۵۰ مدرسه استان در سال تحصیلی ۹8-۹9 با تعداد کمتر از ۵۰ دانش‌آموز دایر است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید