• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 14 شهریور 1398
کد مطلب : 77060
+
-

بنز آنتیک، جان نیکان کوچولو را گرفت

بی‌احتیاطی راننده بنز قدیمی باعث ‌مرگ دردناک کودک 2/5ساله شد

داخلی
بنز آنتیک، جان نیکان کوچولو را گرفت

مادربزرگ وقتی متوجه شد که بنز قدیمی در حال زیر‌گرفتن نوه‌های خردسالش است، تلاش کرد آنها را نجات دهد اما یکی از نوه‌هایش در مقابل چشمان وحشت‌زده او قربانی سهل‌انگاری راننده بنز شد.
به گزارش همشهری، این حادثه ساعت 18سه‌شنبه رخ داد. آن روز مادربزرگی به همراه نوه‌های دو‌قلوی 5/2ساله‌اش که ماهان و نیکان نام داشتند، از خانه‌شان حوالی تهرانسر بیرون آمد. او می‌خواست بچه‌ها را به پارک نرگس در میدان کمال‌الملک ببرد تا کمی بازی کنند. زن میانسال همراه نیکان و ماهان پیاده به راه افتادند و در راه پارک بودند که درست چند قدم مانده به پارک، یک بنز آنتیک سر رسید و با آنها تصادف کرد و حادثه‌ مرگباری را رقم زد.

چند روز قبل 
صاحب بنز‌220 آنتیک تصمیم گرفته بود ماشینش را بفروشد. او آگهی فروش بنز قدیمی با اتاق معماری، مدل 1970را برای فروش ماشین منتشر کرد و چند روز بعد جوانی 27ساله با صاحب ماشین تماس گرفت و گفت که قصد خرید ماشین را دارد.
وقتی بر سر قیمت به توافق رسیدند، برای بازدید و نوشتن مبایعه‌نامه قرار گذاشتند. محل قرار آنها میدان کمال‌الملک تهرانسر بود. وقتی خریدار رسید و صحبت‌هایش با صاحب ماشین درخصوص قیمت تمام شد، از او خواست تا برای اینکه ماشین را امتحان کرده و دوری با آن بزند، پشت فرمان بنشیند.
پسر جوان پشت فرمان نشست غافل از اینکه خودرو در دنده است و خلاص نیست. او سوئیچ را چرخاند و اقدام به روشن‌کردن ماشین کرد اما ناگهان بنز قدیمی به‌صورت دنده عقب شروع به حرکت کرد. جوان خریدار که برای نخستین‌بار پشت فرمان چنین ماشینی نشسته بود، حسابی دستپاچه شد. او نتوانست ماشین را کنترل کند و ماشین همانطور به‌صورت دنده عقب حرکت کرد و این اتفاق درست در لحظه‌ای رخ داد که زن میانسال به همراه نوه‌های دوقلویش در حال عبور از خیابان برای رفتن به پارک بودند.

حادثه وحشتناک 
بنز قدیمی همانطور در حرکت بود و تلاش راننده برای متوقف‌کردن آن فایده‌ای نداشت. زن میانسال وقتی متوجه شد که این خودرو به سمت نوه‌هایش در حرکت است، وحشت‌زده برای نجات آنها دوید اما تنها توانست ماهان را نجات دهد و خودروی بنز پس از برخورد با نیکان و تصادف با یک خودروی پژو همچنان به راهش ادامه داد و راننده همچنان نمی‌توانست خودرو را کنترل کند. تا اینکه ثانیه‌هایی بعد با جدول کنار خیابان برخورد کرد و متوقف شد.
در آن لحظات صدای شیون مادربزرگ که به سختی خودش را بالای سر نوه‌ خردسالش رسانده بود، فضا را پر کرده بود.
شاهدان، اورژانس و پلیس را خبر کردند و مأموران کلانتری تهرانسر، نخستین تیمی بودند که در محل حاضر شدند. یکی از مأموران به محض دیدن نیکان که بی‌حرکت روی زمین افتاده بود، به کمک او رفت و عملیات احیا را انجام داد تا اینکه اورژانس رسید. امدادگران اقدامات اولیه برای نجات پسربچه خردسال را انجام دادند اما تلاش آنها فایده‌ای نداشت و نیکان کوچولو جانش را از دست داد.
به گفته سرهنگ محمود مالمیر، سرپرست کلانتری‌150 تهرانسر، در این حادثه مادربزرگ که همه تلاشش را کرده بود تا نوه‌هایش را نجات دهد نیز بر اثر برخورد با بنز قدیمی از ناحیه صورت و پا مصدوم شده بود که به بیمارستان انتقال یافت. او خوشبختانه موفق شده بود یکی از نوه‌هایش را از خطر دور کرده و جانش را نجات دهد و به همین دلیل خودش مصدوم شده بود.
سرهنگ مالمیر ادامه داد: به‌دنبال این حادثه راننده بنز با دستور قاضی بازداشت شد و در تحقیقات گفت که آشنایی به رانندگی با خودروی قدیمی ‌نداشته و وقتی ماشین را روشن کرده، نمی‌دانسته در دنده است و حرکت می‌کند. او گفت که هر‌چه تلاش کرده نتوانسته آن را کنترل کند و حالا نیز به‌شدت دچار عذاب وجدان شده است.
براساس این گزارش، پرونده این حادثه مرگبار به دادسرای راهور فرستاده شد و تحقیقات از راننده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید