• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 5 اسفند 1396
کد مطلب : 7704
+
-

چشم انداز

چشم انداز
چشم انداز

استارتاپ کشاورزی شهری در کانتینر

 

برادر ایلان ماسک (بنیانگذار تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس) استارتاپی در حوزه زراعت شهری به نام اسکوئر روت (Sqaure ) راه انداخته اند. به گزارش تک‌کرانچ، ایده این استارتاپ تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز روزمره شهروندان در یک کانتینر کوچک است که به اندازه یک زمین زراعی 8هزار مترمربعی محصول می‌دهد.آب مورد نیاز برای یک کانتینر ۳۰لیتر در روز (کمتر از یک‌بار دوش گرفتن) است.

 

 

 قدم جدید برای اینترنت ماهواره‌ای ارزان

 

ایده فراهم‌کردن اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای برای مردم جهان با پرتاب موفق 2ماهواره آزمایشی یک‌قدم دیگر به واقعیت نزدیک شده است. شرکت اسپیس ایکس با موفقیت موشک حامل این دو ماهواره را پرتاب کرده است. به گزارش سی‌ان‌ان، این ماهواره‌ها برای آزمایش ارسال اینترنت همگانی به زمین پرتاب شده‌اند تا امکان پرتاب ماهواره‌های بیشتر برای پوشش نقاط مختلف زمین بررسی شود. سرویس‌های کنونی اینترنتی ماهواره‌ای بسیار گران هستند اما اسپیس ایکس قصد دارد با ارسال 12هزار ماهواره کوچک مشکلات کنونی را حل کند.

 

 

جنجال یک اپلیکیشن در کره‌جنوبی

 

یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی باعث جنجالی‌شدن امنیت محیط‌های کاری در کره‌جنوبی شده است. اپلیکیشن Blind که کاربران می‌توانند در آن به وسیله ایمیل کاری ثبت‌نام کنند، محلی برای ارسال گزارش‌های ناشناس از آزار و اذیت‌ها و سوءاستفاده‌های جنسی کارفرماهای کره‌جنوبی شده است.  به گزارش رویترز، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد  61درصد کارمندهای شرکت‌های خصوصی کره‌جنوبی از ترس ازدست‌دادن شغل‌شان حاضر نیستند شکایت‌هایشان را به‌صورت داخلی در شرکت مطرح کنند. این اپ اما امکان فریاد زدن مشکلات در محیط‌های کاری را فراهم کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید