• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76945
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


بگذاریم کورش برای ما بماند
عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی به اعطای لقب «ذوالقرنین» به سید ابراهیم رئیسی از سوی حسین شریعتمداری واکنش نشان داد؛ ضرغامی در حساب توییتری خود نوشت: «برادرم، حسین شریعتمداری، در مقاله‌ای، آقای رئیسی را به ذوالقرنین تشبیه کرده‌اند. با رقیب تراشیدن برای کورش کبیر خیلی موافق نیستم! بگذاریم این یکی برای ما بماند! امروز، اشکال اینگونه قیاس‌ها را به‌خود ایشان عرض کردم. البته توضیحاتی داشتند.»

کنایه دختر ترامپ به پدرش با شعری از مولانا
«تیفانی ترامپ» دختر 26ساله رئیس‌جمهوری آمریکا در توضیح ماجرای اخراج دستیار پدرش از کاخ سفید، شعری از مولانا را در استوری اینستاگرام خود که بیش از یک‌میلیون دنبال‌کننده دارد، منتشر کرد. به گزارش عصر ایران، شعر مزبور بخشی از ابیات دیوان شمس مولاناست که می‌گوید: «چندان که خواهی درنگر در من که نشناسی مرا/ زیرا از آن کم دیده‌ای من صدصفت گردیده‌ام/ در دیده من اندرآ وز چشم من بنگر مرا/ زیرا برون از دیده‌ها منزلگهی بگزیده‌ام»

درک سرنوشت صدام توسط ترامپ
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در سخنانی گفته: « طبق تحقیقات، به ترامپ سفارش شده که اگر می‌خواهید به سرنوشت صدام دچار نشوید با ایران نجنگید. دشمنان نیز این حقیقت را درک کرده‌اند که مبنای فکری و ایدئولوژی نظام جمهوری اسلامی ایران مقاومت در برابر جریان قدرت و ثروت است.» (ایرنا)

چرا هاشمی ریاست قوه قضاییه را نپذیرفت؟!
محمد هاشمی، برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این پرسش که آیا ادعای نهضت آزادی مبنی بر دست داشتن آقای هاشمی در دستگیری تعداد زیادی از فعالان نهضت آزادی پس از نگارش نامه‌ای در سال۶۹ را قبول دارید یا خیر به نامه‌نیوز گفت: به‌هیچ‌وجه این ادعا را قبول ندارم. بعد از آنکه دوره ریاست‌جمهوری آقای هاشمی تمام شد، رهبر انقلاب به او پیشنهاد ریاست قوه قضاییه را دادند. آقای هاشمی به رهبری گفت که اگر من رئیس قوه قضاییه بشوم تمام زندانیان را آزاد می‌کنم زیرا از زندان بدم می‌آید. آیا او با چنین روحیه‌ای می‌توانست باعث دستگیری اعضای نهضت آزادی شده باشد؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید