• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76905
+
-

5راه برای گرفتن اسکرین‌شات در گوشی‌های موبایل

5راه برای گرفتن اسکرین‌شات در گوشی‌های موبایل

اسکرین‌شات یا عکس گرفتن از تصویر صفحه یکی از کارآمدترین ابزارهای هر دستگاهی به‌شمار می‌رود. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که شما نیاز دارید از رسید پرداخت یا تصویری که روی گوشی‌تان وجود دارد عکس بگیرید و آن را ذخیره کنید. برای گرفتن این عکس یا به قول معروف اسکرین‌شات راه‌های مختلفی وجود دارد که هر کسی باید آن را بلد باشد.

اسکرین‌شات در اندروید
به گزارش همشهری، دکمه پاور+ دکمه کم یا زیادکردن صدا یکی از عمومی‌ترین روش‌ها برای گرفتن اسکرین‌شات در گوشی‌های اندروید 4به بالا، فشردن همزمان دکمه پاور و دکمه کم‌کردن صداست. با انجام این کار یک صدای شاتر در گوشی خواهید شنید و در نهایت عکس به گالری شما منتقل می‌شود. در بعضی گوشی‌ها این کار با دکمه افزایش صدا صورت می‌گیرد و برخی گوشی‌ها هم با هر دو کلید این امکان را فراهم کرده‌اند. البته این کار مشکلاتی دارد که مهم‌ترین آن نبود دکمه صدا در بعضی گوشی‌هاست و البته گوشی‌هایی که دکمه‌های خاص دیگری را برای این کار تعریف کرده‌اند.

میانبرهای اختصاصی گوشی‌ها
متأسفانه میانبری که گفته شد عمومی نیست و بعضی کارخانه‌ها میانبرهای خاص خود را تعریف کرده‌اند. برای مثال در گوشی‌های Galaxy SII و Galaxy Note اگر شما دکمه‌های پاور و دکمه خانگی را با هم فشار دهید، اسکرین‌‌شات گرفته شده و در گالری شما ذخیره می‌شود. یا در بعضی گوشی‌های سامسونگ با کشیدن دست روی صفحه هم اسکرین‌شات گرفته می‌شود. بهترین راه برای اینکه بدانید میانبر گوشی شما چیست این است که ابتدا متد اولی که گفتیم را امتحان کنید و اگر موفق نشدید عبارت «مدل گوشی
+ take a screenshot» را در گوگل جست‌وجو کنید تا به راحتی میانبر خود دست پیدا کنید.

نصب برنامه برای گرفتن اسکرین‌شات
راه دیگر که به نوعی پر دردسرتر اما با امکانات بهتر است، نصب برنامه‌هایی است که این کار را انجام می‌دهند. در نظر داشته باشید که اگر غیر از برنامه‌های پیشنهادی برنامه‌ای دیگری را پیدا کردید باید در ابتدا در بخش دسترسی‌ها ببینید که به گوشی روت شده احتیاج دارد یا خیر. چون بعضی از این مدل برنامه‌ها تنها روی گوشی‌های روت شده کار می‌کنند که به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند. در میان برنامه‌های رایگان برای گرفتن عکس از صفحه گوشی برنامه‌های Apowersoft Screenshot، Super Screenshot و Screenshot Ultimate جواب خود را پس داده‌اند. این برنامه‌ها جدا از امکانات بسیاری که برای گرفتن عکس و ویرایش آن فراهم می‌کنند، امکان ایجاد میانبر فیزیکی برای گرفتن اسکرین‌شات هم دارند.

اسکرین‌شات در آیفون‌های با دکمه Home
برای گرفتن عکس از صفحه گوشی کافی است که دکمه کناری آیفون را برای لحظه نگه‌دارید و سریعا کلید خانگی یا همان Home  را فشار دهید. با صدای شاتر عکس گرفته شده به گالری شما منتقل خواهد شد. البته در گوشی‌هایی که از iOS 11 به بعد بهره می‌برند کمی کار متفاوت است. بعد از زدن دکمه‌ها یک میانبر در گوشه سمت چپ و پایین صفحه به نمایش درمی‌آید و به شما امکاناتی برای ویرایش این اسکرین‌شات می‌دهد. با کشیدن این آیکون به سمت چپ تمامی اسکرین‌‌شات‌های گرفته شده برایتان ذخیره می‌شود.

اسکرین‌شات در آیفون‌های بدون دکمه Home
از زمان معرفی آیفون ۱۰ یا X اپل دکمه Home را در گوشی‌های رده بالای خود حذف کرد. برای اسکرین‌شات گرفتن در این گوشی‌ها باید دکمه کناری یا
 Power (سمت راست) را به‌صورت همزمان با دکمه افزایش صدا بگیرید. با این کار پیش‌نمایش اسکرین‌شات در گوشه پایین و سمت چپ نمایش داده می‌شود. بعد از گرفتن اسکرین‌شات امکانات ویرایشی جذابی برایتان نمایش داده خواهد شد که می‌توانید قبل از ذخیره یا برای فرستادن عکس از آنها بهره ببرید. از جمله این امکانات می‌توان به قلم آزاد برای طراحی یا نشانه‌گذاری روی عکس، گذاشتن استیکر و نوشتن روی تصویر، استفاده از الگوهای آماده برای کشیدن به دور تصویر و چند ابزار این‌چنینی اشاره کرد.


اسکرین‌شات در آیفون‌های جدید
 برای اسکرین‌شات گرفتن در آیفون‌های جدید باید دکمه کناری یا Power(سمت راست) را به‌صورت همزمان با دکمه افزایش صدا بگیرید

این خبر را به اشتراک بگذارید